Mercedes Benz W114/W115 to jedno z najbardziej kultowych aut na świecie. Jego charakterystyczna sylwetka znana jest wszystkim fanom motoryzacji. Auto było chętnie wykorzystywane przez dyplomatów, taksówkarzy i ludzi bogatych, bo w końcu było luksusową limuzyną. Nic zatem dziwnego, że obecnie W114/W115 jest chętnie poszukiwanym klasykiem. Wśród wielu wersji Mercedesa W114/W115 jest jedna, wyjątkowo rzadka i można powiedzieć, egzotyczna. To Mercedes W115 w wersji pickup, z dwudrzwiową „budą”.

Co jest najbardziej charakterystycznym elementem Mercedesa W114/W115? Oczywiście, tak jego specyficzna, niemiecka morda. Duży, chromowany grill (atrapa chłodnicy), podłużne reflektory przednie i trójbryłowa sylwetka, listwa chromowa, opasające całe nadwozie. Tego stwora nie sposób nie rozpoznać. To jest właśnie sztuka projektowania. Tego samochodu nie można pomylić z żadnym innym, w przeciwieństwie do dzisiejszych wynalazków, z których większość jest do siebie podobna, jakby wylazły z tej samej matrycy.

mercedes pickup2

Mercedes W115 – limuzyna, która odniosła wielki sukces

Samochód został zaprojektowany przez Paula Bracqua. W latach 1968 – 1976 wyprodukowano łącznie 1.919.056 sztuk. Auta były produkowane w Stuttgarcie, Bremie, Sindelfingen (Niemcy), w Południowej Afryce, Portugali, Wenezueli i w Argentynie. I właśnie w Argentynie powstał pojazd, który nas interesuje. To Mercedes W115 w wersji pickup.

Mercedes W115 pickup

Mercedes W115 pickup był produkowany w argentyńskim mieście Gonzalez Catan.
Auto było budowane w oparciu o wersję 220d.
Pod maską 2 – drzwiowego pickupa pracował 4 – cylindrowy silnik diesla z wtryskiem Bosch. Jednostka napędowa miała 4 cylindry, 8 zaworów i osiągała moc 60 KM. Napęd był przenoszony (a jakże, przecież to Mercedes) na tylną oś, za pośrednictwem 4 – biegowej skrzyni automatycznej.
Auto rozpędzało się do setki w ok. 28 sekund.

Czyż to nie piękna maszyna?

mercedes pickup3

Wiele osób zaczęło interesować się samochodami klasycznymi nie z miłości do motoryzacji, ale z chęci zysku. Prawdziwy, rzadki klasyk to dobra inwestycja kapitału.
Jeśli, oczywiście, uda się go znaleźć gdzieś w zapomnianym garażu w Santiago Del Elstero.
To oczywiste, że w takie auto trzeba włożyć mnóstwo pieniędzy, aby je odnowić i przywrócić je do odpowiedniego stanu.
Na szczęście, w przypadku Mercedesów i BMW, można liczyć na dość dużą ilość części. Dlaczego? Bo same firmy zauważyły zainteresowanie na rynku klasyków i zaczęły drukować części zamienne. Technologia druku 3D idealnie sprawdza się w tym przypadku, bo firmy mają dokumentację, ale nie opłaca im się uruchamiać standardowej produkcji małoseryjnej. Sprawdza się za to druk 3D.
Jednak nie ma co liczyć na to, że części, nawet wydrukowane, będą tanie.
Można też dorabiać części na indywidualne zamówienie.
Są mali producenci, którzy produkują szereg części zamiennych do klasyków.

Trzeba wziąć pod uwagę, że taki Mercedes pickup, ujeżdżany przez latynowskiego macho, może być w fatalnym stanie technicznym.
Nikt nie zagwarantuje, że taka inwestycja się powiedzie.
Ale są duże szanse na to. Bo Mercedes W115 pickup to jednak rzadkość.

merceds pickup4

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ciekawe artykuły o samochodach i motoryzacji

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – poradniki motoryzacyjne. Jak serwisować, jak naprawiać, jak rozpoznać awarie?

TESTY SAMOCHODÓW – czyli rewia motoryzacyjnych gwiazd (testy samochodów nowych i testy samochodów używanych

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – prawda o elektrycznych wynalazkach

MOTORYZACJA I POLITYKA – w jaki sposób współczesna polityka wpływa na motoryzację, kierowców, sposób eksploatacji i produkcję samochodów.

AKCESORIA MOTORYZACYJNE– narzędzia, wideorejestratory, kamery, mierniki, czujniki!

SAMOCHODY ŚWIATA – jakie, zupełnie nieznane w Polsce samochody, produkowane są w innych krajach?

DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA SAMOCHODOWE, REJESTRACJA I WYREJESTROWANIE

HUMOR I CIEKAWOSTKI, FELIETONY MOTORYZACYJNE – lekko i z humorem

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTOMILITARIA CZYLI MOTORYZACJA I WOJSKO

SLOW DRIVING – PODRÓŻE SAMOCHODEM PO POLSCE

WALKA Z KOROZJĄ – czyli bitwy toczone z największym wrogiem samochodów

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się

About The Author

Niezależny dziennikarz motoryzacyjny. Kocham swoją pracę i motoryzację. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Pasjonuje mnie technika samochodowa, pewnie dlatego z niepokojem spoglądam na wynalazki, takie jak auta elektryczne. Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów. Współpracuję z kilkoma redakcjami i kilkoma znanymi firmami motoryzacyjnymi.