Trudne warunki, panujące obecnie na drogach, wiążące się z ogromnym ruchem i tłokiem, sprawiają, że bardzo łatwo jest o stłuczkę czy otarcie samochodu.

Podobnie sytuacja przedstawia się na parkingach, gdzie parkowanie pojazdu jest bardzo trudne. Na przykład w wielki mieście, gdzie umiejętność parkowania to już niemalże sztuka.
Ciasnota, elementy architektury miejskiej, nieostrożność innych kierowców, a niekiedy także motocyklistów i rowerzystów powoduje, że rośnie liczba blacharskich uszkodzeń samochodów. Wielu kierowców, po powrocie do swojego auta, stojącego na parkingu, patrzy z przerażeniem, widząc wgniecenia w karoserii.
I często brak winnego, który je spowodował.
Cóż, takie uszkodzenia bolą wszystkich, zarówno posiadaczy aut nowych, jak i zadbanych, starszych.
Jak sobie poradzić, jeśli znajdziemy wgniecenie w naszym aucie?.

Jak usuwać wgniecenia w karoserii samochodu?


Nawet małe wgniecenia w karoserii są bardzo mało estetyczne. A co dopiero większe…
Wielu kierowców obawia się drogich napraw a nawet uszkodzenia fabrycznej warstwy antykorozyjnej, ale istnieją metody naprawy karoserii, które pozwalają na naprawę niewielkich wgnieceń bez konieczności szpachlowania i malowania. Takie naprawy wykonuje się za pomocą metody PDR.

Metoda PDR – jak usuwa się wgniecenia w karoserii?

PDR (z angielskiego Paintless Dent Repair) to nowa metoda usuwania wgnieceń, stosowana w najlepszych warsztatach blacharsko-lakierniczych. To metoda nieinwazyjna, bezpieczna dla lakieru, polegająca na wypychaniu lub wyciąganiu wgnieceń. Stosuje się ją w przypadku drobnych uszkodzeń, spowodowanych gradobiciem, niewielką stłuczką czy też aktem wandalizmu.

Wypychanie można zastosować w przypadku wgniecenia w dostępnych częściach karoserii, na przykład w masce czy drzwiach. Cały zabieg wykonuje się z użyciem specjalnej dźwigni, która umożliwia dokładne wypchnięcie blachy. Usunięcie takiego wgniecenia wymaga czasu oraz precyzji, cierpliwości i staranności. Dlatego wykonywane jest przy ostrym świetle halogenowym, zapewniającym jak najlepsze działanie ze strony blacharza.


Wyciąganie wgnieceń, inaczej nazywane „metodą na klej”, to druga technika PDR. Polega ona na tym, że w miejscu wgniecenia, na specjalnym kleju, montuje się kołek w kształcie grzybka. Pociągając za grzybek, wyciąga się wgniecenie. Metoda ta sprawdza się bardzo dobrze, gdy wgniecenia znajdują się w trudno dostępnych miejscach albo przy usuwaniu uszkodzeń po gradobiciu, na przykład na dachu samochodu.
Przy wyciąganiu wgnieceń nie trzeba demontować elementów wewnątrz auta, czego wymagałoby wypychanie.

Zalety i wady metody PDR

Zalety


Z pewnością można stwierdzić, że metoda PDR ma wiele zalet, z których najważniejszą jest oszczędność czasu i pieniędzy. Usuwanie zniekształceń blachy tą metodą zajmuje od pół godziny do kilku godzin w zależności od ilości wgnieceń i ich dostępności. Zdecydowanie dłużej, bo nawet kilka dni, potrwałoby natomiast zastosowanie tradycyjnej techniki, polegającej na szpachlowaniu wgnieceń i ich lakierowaniu. Koszty zastosowania metody PDR są również niższe niż standardowe metody.

Wady


Wadą tej metody są ograniczone możliwości jej zastosowania. Niestety, przy jej pomocy nie można usuwać wszystkich uszkodzeń karoserii.
Jeżeli doszło do uszkodzenia lakieru czy załamania blachy na powierzchni karoserii, metoda PDR nie może być zastosowana.

Gdzie szukać pomocy przy niewielkim wgnieceniu?


Metoda PDR wymaga stworzenia odpowiednich warunków do pracy, a także zastosowania profesjonalnego sprzętu, w tym specjalistycznych lamp. Kluczowym elementem są wykwalifikowani i doświadczeni mechanicy. Dlatego wcześniej warto poszukać odpowiednio wykwalifikowanego fachowca. Ryzyko jest duże. Brak umiejętności i doświadczenia oraz profesjonalnego sprzętu, może być przyczyną uszkodzenia lakieru, co spowoduje konieczność malowania i zwiększy koszty.


Jednym z miast, w którym kierowcy mogą usuwać wgniecenia przy pomocy metody PDR, jest Radom. Dobrego fachowca od usuwania wgnieceń w Radomiu, znaleźć można w prosty sposób, wystarczy poszukać w internecie, wpisując odpowiednie hasło. Warsztaty w Radomiu dysponują profesjonalnymi narzędziami oraz wysokiej klasy fachowcami. Gwarantują przywrócenie pierwotnego kształtu uszkodzonego elementu, z zachowaniem oryginalnej powłoki lakierniczej.


Jednym z najczęściej wybieranych fachowców, stosujących metodę usuwania wgnieceń bez lakierowania jest Piotrek Arczewski z Dent Expert w Radomiu. To ceniony specjalista w dziedzinie usuwania niewielkich wgnieceń za pomocą nowoczesnych rozwiązań. Kontakt do warsztatu znajduje się na stronie: https://www.dent-expert.eu.

MENU

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ciekawe artykuły o samochodach i motoryzacji

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – poradniki motoryzacyjne. Jak serwisować, jak naprawiać, jak rozpoznać awarie?

TESTY SAMOCHODÓW – czyli rewia motoryzacyjnych gwiazd (testy samochodów nowych i testy samochodów używanych

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – prawda o elektrycznych wynalazkach

MOTORYZACJA I POLITYKA – w jaki sposób współczesna polityka wpływa na motoryzację, kierowców, sposób eksploatacji i produkcję samochodów.

AKCESORIA MOTORYZACYJNE– narzędzia, wideorejestratory, kamery, mierniki, czujniki!

SAMOCHODY ŚWIATA – jakie, zupełnie nieznane w Polsce samochody, produkowane są w innych krajach?

DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA SAMOCHODOWE, REJESTRACJA I WYREJESTROWANIE

HUMOR I CIEKAWOSTKI, FELIETONY MOTORYZACYJNE – lekko i z humorem

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTOMILITARIA CZYLI MOTORYZACJA I WOJSKO

SLOW DRIVING – PODRÓŻE SAMOCHODEM PO POLSCE

WALKA Z KOROZJĄ – czyli bitwy toczone z największym wrogiem samochodów

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

CHCESZ SKOMENTOWAĆ NASZ ARTYKUŁ? NAPISAĆ SZCZERZE, CO O NIM MYŚLISZ?

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się