Samochód warto zabezpieczać przed korozją już od nowości. Jeśli natomiast kupujesz pojazd używany, procesy korozyjne prawdopodobnie już się w nim zaczęły, dlatego należałoby podjąć procedurę złożoną z kilku etapów. Jak to zrobić? Dowiedz się z naszego artykułu.
Przygotuj samochód
Musisz liczyć się z tym, że chemia samochodowa służąca do zabezpieczenia przed korozją działa powoli. Preparaty należy nakładać warstwowo, w odstępie kilku lub kilkunastu godzin. Licz się zatem z tym, że nie będziesz używać swojego samochodu przez kilka dni, dlatego przeznacz na to wolne dni lub zorganizuj sobie inny sposób dojazdu do pracy. Każdy kierowca może samodzielnie zabezpieczyć nadwozie, natomiast w przypadku konserwacji podwozia, potrzebny będzie podnośnik lub kanał. Jeśli nimi nie dysponujesz, lepiej oddać auto profesjonalnej firmie. Jeśli jednak decydujesz się na samodzielne zabezpieczenie pojazdu przed korozją, dokładnie umyj samochód, a następnie zapewnij sobie dostęp do profili zamkniętych, zdejmując osłony.
Wybierz odpowiednie preparaty
Aby skutecznie zabezpieczyć pojazd przed rodzą, użyj specjalistycznych środków, które kolejno przygotują i zabezpieczą elementy narażone na korozję.
Konwerter rdzy
Aby środki właściwej ochrony działały skutecznie i przez dłuższy czas, najpierw użyj konwertera rdzy, który usuwa tlenki metali i przygotowuje grunt pod właściwe zabezpieczenie. W zależności od temperatury konwerter będzie pracował 1-2 dni. Po zakończeniu reakcji luźną warstwę należy usunąć zgodnie z zaleceniami producenta.
Specjalistyczne środki do ochrony przed rdzą
Stosuj specjalistyczne środki, które przeznaczone są do zabezpieczenia wewnętrznego oraz zewnętrznego. Ochrona wewnętrzna dotyczy miejsc, do których przez fabryczne otwory przedostają się powietrze, wilgoć i sól. Mowa tu o szczelinach oraz różnych zakamarkach podwozia.Tutaj warto wykorzystać chemię w aerozolach, która oparta jest o różnego rodzaju woski lub oleje.
Do zabezpieczenia zewnętrznego wybierz środki bezpośrednio chroniące przed działaniem czynników atmosferycznych. Nałóż je równomiernie na nadkola, progi czy felgi. Jeśli elementy karoserii muszą być malowane, najpierw usuń rdzę mechanicznie, np. przy użyciu papieru ściernego. Następnie użyj podkładu epoksydowego i nałóż warstwę lakieru. Dopiero na końcu zastosuj preparaty antykorozyjne. Lakier położony na mgłę antykorozyjną będzie wyglądał nieestetycznie.
Unikaj środków uniwersalnych
Przede wszystkim unikaj tak zwanych środków uniwersalnych, które nie gwarantują wystarczającej ochrony.
Ważne: Pamiętaj o tym, by żadnymi preparatami, a szczególnie bitumicznymi, nie pryskać nieosłoniętych elementów wydechu, zawieszenia, a także tarcz hamulcowych.
MENU
PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW
MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ciekawe artykuły o samochodach i motoryzacji
TECHNIKA MOTORYZACYJNA – poradniki motoryzacyjne. Jak serwisować, jak naprawiać, jak rozpoznać awarie?
TESTY SAMOCHODÓW – czyli rewia motoryzacyjnych gwiazd (testy samochodów nowych i testy samochodów używanych
ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – prawda o elektrycznych wynalazkach
MOTORYZACJA I POLITYKA – w jaki sposób współczesna polityka wpływa na motoryzację, kierowców, sposób eksploatacji i produkcję samochodów.
AKCESORIA MOTORYZACYJNE– narzędzia, wideorejestratory, kamery, mierniki, czujniki!
SAMOCHODY ŚWIATA – jakie, zupełnie nieznane w Polsce samochody, produkowane są w innych krajach?
DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA SAMOCHODOWE, REJESTRACJA I WYREJESTROWANIE
HUMOR I CIEKAWOSTKI, FELIETONY MOTORYZACYJNE – lekko i z humorem
MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY
MOTOMILITARIA CZYLI MOTORYZACJA I WOJSKO
SLOW DRIVING – PODRÓŻE SAMOCHODEM PO POLSCE
WALKA Z KOROZJĄ – czyli bitwy toczone z największym wrogiem samochodów
ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER
CHCESZ SKOMENTOWAĆ NASZ ARTYKUŁ? NAPISAĆ SZCZERZE, CO O NIM MYŚLISZ?
PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ
<