Klosze przednich reflektorów wykonane są z tworzywa. Od lat nie stosuje się szkła, ze względów bezpieczeństwa, a także ze względu na wagę i koszty. W trakcie eksploatacji samochodu reflektory tracą swoją przejrzystość. Ze względu na to robią się nieładne (są żółte, a nie przezroczyste) a poza tym zmniejsza się siła świecenia żarówek. Dzisiaj pokażemy, jak w ciągu 20 minut przywrócić reflektorom pełną przejrzystość. Za 10 złotych.

Czasami aż przykro patrzyć na samochody, niekiedy całkiem młode, które mają przyżółkłe reflektory. Kojarzy się to ze starym, zaniedbanym gratem. Tymczasem można przywrócić reflektorom wygląd, jak w aucie, które przed chwilą opuściło fabrykę.

Regeneracja przednich reflektorów – w 20 minut

Co będzie potrzebne?
• Środek do czyszczenia reflektorów K2 Lamp Doktor. Dlaczego akurat ten? Bo po pierwsze, jest skuteczny, po drugie jest polski, a po trzecie jest tani. Kosztuje ok. 7 zł.
Jak znajdę inny, polski środek, to chętnie go przetestuję.
• Szmatka z bawełny albo z mikrofibry.
• Środek do mycia i odtłuszczenia. Może być zwykły płyn do naczyń z wodą.
• Dodatkowo możemy zastosować wkrętarkę albo wiertarkę z padem polerskim. Ale w tym przypadku należy też zaopatrzyć się w taśmy klejące, aby zabezpieczyć okolice reflektorów.

214185637_6505781662781089_790144845281426687_n

 

Regeneracja przednich reflektorów krok po kroku

Reflektory należy umyć i odtłuścić. Możemy użyć odtłuszczacza albo ciepłej wody z dodatkiem płynu do mycia naczyń. Po umyciu i odtłuszczeniu czekamy, aż reflektory wyschną.
Jeśli mamy zamiar użyć nakładki polerskiej na wiertarkę albo wkrętarkę, to oklejamy brzegi reflektora taśmą klejącą albo taśmą malarską. To zabezpieczenie przed uszkodzeniem lakieru, kiedy tarcza polerska „wyjedzie” poza obręb reflektora.

Nakładamy odpowiednią ilość (ok 2 – 3 cm wyciśniętej pasty) środka K2 Lamp Doktor na bawełnianą szmatkę albo mikrofibrę. Rozprowadzamy po całej powierzchni reflektora.

212453082_6505784456114143_7797078637049176531_n

 

213328133_6505784872780768_7709109712699774217_n

213942031_6505785499447372_1260051004539488209_n

Czekamy minutę i zaczynamy polerować. Polerujemy okrężnymi ruchami przez ok. 10 minut (jeden reflektor). Jeśli jeszcze nie jest do końca przejrzysty, dokładamy pasty i powtarzamy zabieg. W przypadku polerowania mechanicznego będzie to trwało znacznie krócej – może 3 minuty. Poświęcamy drugie 10 minut na drugi reflektor. I tak, w 20 minut, mamy przejrzyste reflektory.

Efekt jest widoczny od razu po zakończonej pracy.

Przed polerowaniem.

211099081_6505782516114337_3561278828580161438_n

213765240_6505783976114191_4155671736915127313_n

214049785_6505783302780925_1037771108776961906_n

Po polerowaniu.

214275372_6505786156113973_3960340007089121276_n

214449775_6505787686113820_5528022126599089437_n

 

 

Czasami kierowcy kupują bardzo mocne żarówki, bo ich reflektory słabo świecą. Tak naprawdę, wystarczy po prostu wyczyścić klosze i przywrócić im pełną przejrzystość.

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ciekawe artykuły o samochodach i motoryzacji

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – poradniki motoryzacyjne. Jak serwisować, jak naprawiać, jak rozpoznać awarie?

TESTY SAMOCHODÓW – czyli rewia motoryzacyjnych gwiazd (testy samochodów nowych i testy samochodów używanych

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – prawda o elektrycznych wynalazkach

MOTORYZACJA I POLITYKA – w jaki sposób współczesna polityka wpływa na motoryzację, kierowców, sposób eksploatacji i produkcję samochodów.

AKCESORIA MOTORYZACYJNE– narzędzia, wideorejestratory, kamery, mierniki, czujniki!

SAMOCHODY ŚWIATA – jakie, zupełnie nieznane w Polsce samochody, produkowane są w innych krajach?

DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA SAMOCHODOWE, REJESTRACJA I WYREJESTROWANIE

HUMOR I CIEKAWOSTKI, FELIETONY MOTORYZACYJNE – lekko i z humorem

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTOMILITARIA CZYLI MOTORYZACJA I WOJSKO

SLOW DRIVING – PODRÓŻE SAMOCHODEM PO POLSCE

WALKA Z KOROZJĄ – czyli bitwy toczone z największym wrogiem samochodów

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

CHCESZ SKOMENTOWAĆ NASZ ARTYKUŁ? NAPISAĆ SZCZERZE, CO O NIM MYŚLISZ?

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

 

Podziel się

About The Author

Niezależny dziennikarz motoryzacyjny. Kocham swoją pracę i motoryzację. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Pasjonuje mnie technika samochodowa, pewnie dlatego z niepokojem spoglądam na wynalazki, takie jak auta elektryczne. Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów. Współpracuję z szeregiem redakcji i firm, między innymi z Motointegrator, Valvoline, Allegro.pl, Amtra, K2 itd. Zawsze jestem otwarty na ciekawą współpracę. Jest mi niezwykle miło, że odwiedzacie Państwo moją stronę. Kontakt: redakcja@motorewia.pl