Jaki samochód ma Twój mechanik? Jeśli chcesz kupić dobre auto – kup taki sam samochód, jak ma Twój mechanik! Mechanicy polecają te auta! 10 aut, które polecają mechanicy! To kolejny mit, z którym trzeba się rozprawić.

W przestrzeni międzyludzkiej nadal działa mit, zgodnie z którym ktoś, kto chce kupić samochód używany, powinien wzorować się na swoim mechaniku. Sprawdź, jaki samochód ma Twój mechanik! To na pewno dobry samochód, który się nie psuje. Kto bowiem może lepiej wiedzieć, jakie auto jest dobre, jeśli nie mechanik?
Bzdura.

Dlaczego nie warto wierzyć w mity? Nie kupuj auta, takiego jak ma Twój mechanik

Mechanik to człowiek, który często… ma dość samochodów. Widzi je każdego dnia, każdego dnia je naprawia i widzi je od najgorszej strony. To jak człowiek, który rozpoczyna pracę w mleczarni, a potem nie może patrzeć na sery. W jego warsztacie stale pojawiają się nudne graty. Dlatego mechanik może kupić sobie pierwszy lepszy samochód, byle tylko jeździł, bo i tak jazda autem go nie cieszy. Za to pasją może dla niego być motocykl.
Znudzony codziennym „grzebaniem” w podobnych do siebie gratach, mechanik może zapragnąć samochodu niezwykle oryginalnego, niepowtarzalnego. Takiego, który nie będzie nudny, ale będzie wyjątkowy i drogi w utrzymaniu. Z pewnością nie będzie to samochód dla Ciebie.

Mechanik nie musi wybierać samochodu, który jest rzekomo małoawaryjny i tani w utrzymaniu. Wiesz dlaczego? Bo po pierwsze, sam może go sobie naprawić, a po drugie, ma dostęp do tanich części.

Mechanik często wybiera auto z marki, z którą jest związany. Przykładowo, pracował w ASO marki VW i jej pokrewnych, potem otworzył swoją działalność. Ma komputer z oprogramowaniem do diagnostyki aut VW i jego klonów, ma dostęp do instrukcji napraw, wie jak co naprawić. Dlatego nie wybiera samochodu bo mu się podoba albo jest tani w utrzymaniu czy mało awaryjny. Bierze auto takiej marki, które może sam szybko naprawić. Ty tego nie zrobisz, bo musisz Jemu zapłacić za naprawę i więcej zapłacisz za części.

Podsumowując. Nie wierz w mity. Nie wierz w to, że mechanicy polecają jakieś samochody. Czasami publikowane są różne rankingi, tylko pamiętaj – one nie powstają w oparciu o jakiekolwiek wiarygodne badania. Nie ma przepisu na idealny samochód używany. Takie auto po prostu nie istnieje. Stan samochodu jest zależny od bardzo wielu czynników. Przede wszystkim od sposobu eksploatacji i serwisowania auta.

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ciekawe artykuły o samochodach i motoryzacji

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – poradniki motoryzacyjne. Jak serwisować, jak naprawiać, jak rozpoznać awarie?

TESTY SAMOCHODÓW – czyli rewia motoryzacyjnych gwiazd (testy samochodów nowych i testy samochodów używanych

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – prawda o elektrycznych wynalazkach

MOTORYZACJA I POLITYKA – w jaki sposób współczesna polityka wpływa na motoryzację, kierowców, sposób eksploatacji i produkcję samochodów.

AKCESORIA MOTORYZACYJNE– narzędzia, wideorejestratory, kamery, mierniki, czujniki!

SAMOCHODY ŚWIATA – jakie, zupełnie nieznane w Polsce samochody, produkowane są w innych krajach?

DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA SAMOCHODOWE, REJESTRACJA I WYREJESTROWANIE

HUMOR I CIEKAWOSTKI, FELIETONY MOTORYZACYJNE – lekko i z humorem

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTOMILITARIA CZYLI MOTORYZACJA I WOJSKO

SLOW DRIVING – PODRÓŻE SAMOCHODEM PO POLSCE

WALKA Z KOROZJĄ – czyli bitwy toczone z największym wrogiem samochodów

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się

About The Author

Niezależny dziennikarz motoryzacyjny. Kocham swoją pracę i motoryzację. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Pasjonuje mnie technika samochodowa, pewnie dlatego z niepokojem spoglądam na wynalazki, takie jak auta elektryczne. Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów. Współpracuję z kilkoma redakcjami i kilkoma znanymi firmami motoryzacyjnymi.