Po jakiej ilości alkoholu można nie możemy wsiąść za kierownicę? Czy po jednym piwie można wsiąść za kierownicę? Jak sprawuje się alkomat EVO? Jaką precyzję pomiaru ma alkomat EVO? Test alkomatu EVO – jak wygląda pomiar zawartości alkoholu we krwi w praktyce?

W przestrzeni informacyjnej krąży cały szereg bzdur, z których wiele ma jeszcze korzenie w czasach zatęchłego PRL. Jedną z nich jest to, że po jednym piwie można bez problemu wsiąść za kierownicę samochodu, bez obaw o przekroczenie dopuszczalnej normy. Przypomnijmy, w Polsce wynosi ona 0.2 promila. Przekroczenie tej normy to wykroczenie. Przekroczenie normy 0,5 promila to już przestępstwo. W niektórych krajach europejskich (np. w Czechach i na Słowacji) dopuszczalna zawartość alkoholu we krwi to 0,0 promila. Tak powinno być również w Polsce.

Do badania wykorzystamy świetny Alkomat EVO z czujnikiem elektrochemicznym. Urządzenie jest niewielkie, lekkie, ładnie wykonane, a do tego proste w obsłudze. To zasługa między innymi komunikatów, wyświetlanych na ekranie.
Do badania wykorzystamy także złoty trunek znanego producenta (objętość 500ml), o zawartości alkoholu 4,6% . To słabe piwo. Wiele piw zawiera znacznie więcej alkoholu.

DSCF9750


Musimy również pamiętać o tym, że zawartość alkoholu we krwi jest zależna od wzrostu, masy ciała i częstotliwości spożywania alkoholu.
W teście wziął udział mężczyzna w średnim wieku, średniej budowy ciała, praktycznie abstynent, co pozwoli na dokonanie precyzyjnych pomiarów.

DSCF9749

 

Jak dokonuje się pomiaru za pomocą Alkomatu Evo?
• Należy zamontować ustnik;
• Po uruchomieniu urządzenia trzeba odczekać kilka sekund;
• Pomiar rozpoczyna się, gdy urządzenie wydaje ciągły sygnał, a na ekranie pojawia się napis C;
• Należy dmuchać tak długo, aż urządzenie zmieni sygnał, a dodatkowo pomiar zakończy delikatne puknięcie we wnętrzu obudowy.
• Na ekranie zostanie wyświetlony wynik pomiaru.

Alkomat Evo – praktyczny test. Czy można jechać po jednym piwie?

15:00 – mierzenie zawartości alkoholu we krwi. Wynik 0,0 promila;

DSCF9756
15:03 – 15:10 raczenie się złotym trunkiem;
15:46 – pomiar. Dopuszczalna zawartość alkoholu we krwi 0,22 promila. Dopuszczalna norma przekroczona!

DSCF9762
16:00 – pomiar. Wynik: 0,2 promila. Norma nadal przekroczona. 

DSCF9764
16:21 – pomiar. Wynik 0,15 promila. Już można. Ale uwaga – pamiętajmy o uwarunkowaniach fizycznych. U człowieka bardzo szczupłego albo niskiego zawartość alkoholu we krwi mogłaby być wyższa.

DSCF9768
16:46 – pomiar. Zawartość alkoholu we krwi 0,13 promila.

DSCF9769
17:09 – pomiar. Zawartość alkoholu we krwi 0,09 promila. W Polsce możemy już jechać, bez obaw. W Czechach i na Słowacji Policja ma prawo nas zatrzymać.

DSCF9770

 

Alkomat Evo to bardzo przydatne, wygodne, proste w obsłudze i nowoczesne urządzenie. Przyda się każdemu kierowcy.

Alkomat EVO – czy warto go kupić? Prezentacja alkomatu – wystarczy kliknąć w link

————————————————————————————————————————————————————————————————–

MENU

CHCESZ SKOMENTOWAĆ NASZ ARTYKUŁ? NAPISAĆ SZCZERZE, CO O NIM MYŚLISZ?

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ARTYKUŁY O PASJONUJĄCYM ŚWIECIE MOTORYZACJI

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – PORADNIKI MOTORYZACYJNE O TYM, JAK SOBIE RADZIC Z KŁOPOTLIWYMI PODZESPOŁAMI I JAK SERWISOWAĆ NASZE SAMOCHODY

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – BRUTALNA PRAWDA O ELEKTRYCZNYCH WYNALAZKACH

FELIETONY MOTORYZACYJNE, HUMOR I CIEKAWOSTKI – CZYLI LEKKO I PRZYJEMNIE O NASZYCH AUTACH I NIE TYLKO

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTORYZACJA I POLITYKA – BEZ OGRÓDEK O TYM, JAK POLITYKA WPŁYWA NA ROZWÓJ WSPÓŁCZESNEJ MOTORYZACJI

MOTORYZACJA I WOJSKO

REWIA MOTORYZACYJNYCH GWIAZD – TESTY SAMOCHODOW OSOBOWYCH

SAMOCHODY ŚWIATA – CO CIEKAWEGO PRODUKUJA W INNYCH KRAJACH, O CZYM NIE MÓWI SIĘ W POLSCE?

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się

About The Author

Niezależny dziennikarz motoryzacyjny. Kocham swoją pracę i motoryzację. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Pasjonuje mnie technika samochodowa, pewnie dlatego z niepokojem spoglądam na wynalazki, takie jak auta elektryczne. Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów. Współpracuję z szeregiem redakcji i firm, między innymi z Motointegrator, Autofakty, Allegro.pl (dział poradniki) itd. Zawsze jestem otwarty na ciekawą współpracę. Jest mi niezwykle miło, że odwiedzacie Państwo moją stronę. Kontakt: redakcja@motorewia.pl