- No i spójrz pan, panie Vergaserstein , mamy nowego Forda Focusa! Ładna bestia, panie, a jaka odważna stylistyka! Wszystko rozplanowane, doskonale wykończone, pełnia emocji!
- Panie Kupplungbaum, pan jak zwykle gorączkujesz się niepotrzebnie. Wielkie mi emocje, trochę powiększona Fiesta. Emocje, to panie Vergaserstein były, jak wchodziła pierwsza generacja do sprzedaży w 1998 roku. To była, panie nowość, nowoczesność, oryginalność. A teraz zachwycać się czym nie ma, kiedy się na konkurencję popatrzy.
- Panie Vergaserstein! Zamiast marudzić, to spójrz pan na ten piękny, chromowany grill na przedzie z poprzecznie ułożonymi, chromowanymi listwami, spójrz pan na te przednie reflektory, przypominające kocie oczy, a te przetłoczenia na masce, dodające dynamiki, a te piękne nadkola! A potem rzuć pan okiem, byle nie dosłownie, na tył, zauważając po drodze dynamiczną linię boczną. Spójrz pan na nowsze, węższe lampy, które dodają tyłowi auta większej spójności. To poezja i sportowe emocje, połączone w jedno! Globalna strategia produktowa „One Ford”…

focus2
- Panie Kupplungbaum, ja panu powiem, że nic mnie tu nie urzeka, a globalna strategia produktowa „One Ford” to mnie się kojarzy z tym, że każde auto teraz wyglądać będzie do siebie podobnie. A mnie się to podobnie nie podoba. Bo jak obok siebie postawią panie Fiestę, Focusa i Mondeo, to każde będzie wyglądać tak samo, tylko będą się różnić wielkością. To jak ten sam garnitur, tylko szyty w innych rozmiarach.
- Panie Vergaserstein, pan jak zwykle narzekasz, bo pan chciałbyś pewnie, żeby takie auto panu za darmo dali. Ale spójrz pan do środka! Przycisków mniej, przełączników mniej, a lepiej można wszystkim sterować! Nowy projekt deski rozdzielczej a jaki interesujący. I konsola ładna. Podłokietnik masz pan przesuwany, możesz pan w nim nawet butelkę umieścić litrową i kubek czterysta mililitrów w temacie pojemność.

focus3
- Panie Kupplungbaum, pomyśl pan logicznie, czy ja jestem krowa, że ja jadąc samochodem mam pić z litrowej butelki? Ja samochodu dla schowków nie kupuję, do wożenia napojów, bo bym sobie musiał cysternę kupić. Mniej przełączników to pewnie więcej wielofunkcyjnych, a tymi panie trzeba manipulować jak na telefonie, wzrok od drogi odsuwać i nieszczęście gotowe. Ja tam panie wolę jeden przycisk od jednej funkcji, bo jak się jeden wielofunkcyjny popsuje, to wszystko się popsuje. Ale żebyś pan wspomniał o tym, że jest ciszej w środku, bo są grubsze dywaniki i boczne szyby, to pan milczysz w temacie wyciszenie.

focus4
- Panie Vergaserstein, jak pan jesteś taki fan nowoczesności, że pan wspominasz telefon, to pan spójrz na system SYNC 2. To cudo ekran dotykowy posiada, a przekątna, panie osiem cali. Tylko delikatnie trzeba dotykać, bo pan masz paluchy wielkie. Ale możesz też pan głosowo tym sterować. A w temacie sterowanie: masz pan na ekranie i audio, żebyś pan pięknej muzyki posłuchał i nawigację, żebyś się pan nie pogubił i klimatyzację, żebyś się pan latem nie zapocił i telefon pan możesz podłączyć, żeby w kontakcie ze światem pozostać. A i film pan obejrzysz, jak pańska żona na zakupy pójdzie, a pana samego w samochodzie zostawi, żebyś pan przez skąpstwo jej zakupów nie okroił.

focus8
- Panie Kupplungbaum, dałeś się pan złapać na tanie sztuczki. Ile za to trzeba dopłacić? Mnie pan, panie Kupplungbaum takim cudem nie zaimponujesz, bo za trzysta złotych kupię sobie tablet z nawigacją, mapami i oglądaniem filmów, a nawet i internetem, przez co będę mógł panu wysłać złośliwa wiadomość, jak mnie pan zdenerwujesz. Dołożę jeszcze stówę i będę miał kamerę, jak mnie pan drogę zajedziesz, to pana zadenuncjuję na komisariacie, pokazując film na dowód.

focus9
- Panie Vergaserstein,ja doskonale wiem, że pan jeździsz samochodem jak ostatnia ofiara. To dlatego powinieneś pan kupić ten samochód i zwrócić uwagę w temacie bezpieczeństwo. Tu możesz pan korzystać z systemu, który wspomaga parkowanie prostopadłe i samochód zaparkuje sam, a pan nawet nie musisz łapami kierownicy dusić. Możesz pan też mieć system, który wspomaga parkowanie równoległe. Masz pan też czujniki, które wspomagają pracę kierowcy podczas wyjazdu z parkingu. A pan, jak wiem, jesteś postrach innych kierowców, jak pan szalejesz w sobotę pod sklepem wielkopowierzchniowym. Dzięki takiemu Cross Traffic Alert bezpiecznie wyjedziesz pan tyłem, a dzięki Park-Out Assist z miejsca równoległego! I nie zawadzisz pan dziesięciu samochodów, jak to masz pan w zwyczaju robić, a potem uciekać, żeby nie zapłacić mandat i nie zwiększyć swoje oc!

focus10
- Panie Kupplungbaum, ja pana ostrzegam!
- Panie Vergaserstein, Active City Stop lepiej pana ostrzeże. To system zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach. A pan, jak doskonale pamiętam, boisz się jeździć więcej niż 50km/h, żeby pęd powietrza głowy panu nie urwał. Możesz pan też mieć tempomat i Pre-Collision Assist, który pomoże panu wykrywać pojazdy podczas jazdy z dużymi prędkościami. A starzejesz się pan w zastraszającym tempie, więc wzrok już nie ten. Możesz pan też korzystać z systemu reflektorów adaptacyjnych! Siedem ustawień! A ponieważ jesteś pan wyjątkowo czuły na uszkodzenia, to Door Edge Protector zapobiegnie ich uszkodzeniom, żebyś nie musiał Pan szpachlować własnoręcznie.

focus6
- Panie Kupplungbaum, masz pan jeszcze da mnie jakieś rewelacje, zanim powiem panu, co o panu myślę?
- Panie Vergaserstein, na koniec powiem panu o silnikach. Jesteś pan skąpy jak mało kto, więc z pewnością zainteresuje pana w temacie oszczędność to, że nowe silniki wysokoprężne palą dziewiętnaście procent mniej, a benzynowe – siedemnaście procent. To tak, jakbyś pan jadł o jedną piątą mniej. Wiesz pan, ile by w kieszeni zostało? Patrz pan – nowoczesne silniki EcoBoost – litrowe! Moc 100 i 125 koni! Masz pan półtoralitrowy EcoBoost – 150 i 180 koni! Masz pan Ti-VTC o pojemności 1.6 litra i 85, 105 i 125 koni! I – tu najważniejsze dla pana, boś pan skąpiec – najoszczędniejsze. Diesle. 1,5 l TDCi – 120 koni! 1,6 l TDCi – 95 KM i 115 KM! 2,0 l TDCi – 150 KM!
A do wyboru masz pan skrzynie manualne pięcio i sześciobiegowe a i automaty sześciobiegowe. Te ostatnie mogą mieć też manetki do zmiany biegów przy kierownicy, żeby pana rączki nie zabolały!

focus7
- Panie Kupplungbaum, stary pan jesteś, a podniecasz się pan tymi końmi jak nastolatek, co kupił sobie stuningowane pudło, żeby podrywać koleżanki na podmiejskiej dyskotece. Pomyśl pan logicznie. Po co panu sto pięćdziesiąt koni? Po co panu sto osiemdziesiąt koni? Gdzie pan będziesz tak pędził? Żeby ci krwiopijcy od radarów się cieszyli, a pan będziesz zęby szczerzył przez okno, żeby ładnie na zdjęciach wyjść?
- Panie Vergaserstein!
- Panie Kupplungbaum, powiem panu jeszcze coś w temacie trwałość. Oszczędny niby pan jesteś, ale wyjątkowo krótkowzroczny. Może i te Ecoboosty mało palą, ale jak się panu wysilony maksymalnie silnik rozpadnie po przejechaniu stu pięćdziesięciu tysięcy kilometrów, to będziesz pan płakał jakby panu konto okradli. A zanim to nastąpi, to pan jeszcze zapłacisz sporo za turbosprężarkę.
- Panie Vergaserstein!

focus5
- Panie Kupplungbaum, a Dieslami mi pan głowy nie mąć, bo też pan jesteś niedoinformowany. Może i mało palą, bo pan udajesz, albo pan nie wiesz, że trzeba będzie do kosztów doliczyć koszty naprawy osprzętu. A te są poważne. Jak pan zapłacisz za wtryski, turbo i koło dwumasowe, to będziesz pan głową o ścianę tłukł przez tydzień. A to nie wszystko. Pan jesteś skąpy, więc jeździsz pan na krótkich trasach. A tymczasem filtr cząstek stałych tego nie cierpi i się zaraz zapcha! I wtedy dopiero pańskie skąpstwo wyjdzie panu bokiem! Dlatego mnie pan nie przekonałeś do zakupu.

J.M.
________________________________________

Droga Madame!
Miły Monsieur!

Jest nam niezmiernie miło, iż zaszczyciliście naszą stronę swoją obecnością. Jeśli nasze artykuły o samochodach się podobają, kłaniamy się uniżenie i zapraszamy ponownie!

Nieśmiało zachęcamy również, nie chcąc się absolutnie narzucać, do polubienia naszych profili w serwisach Facebook oraz Twitter.

________________________________________

Wszystkie prawa zastrzeżone (R)

Podziel się