Czy wiesz o tym, dlaczego prąd stale drożeje w całej Europie i będzie drożeć? Naprawdę, nietrudno odpowiedzieć sobie na to pytanie. To nie tylko kwestie drogich surowców, braku surowców, czy różnej maści ekologicznych bzdur. To wina elektromobilności. A dlaczego? Wyjaśnienie jest naprawdę proste.

W ostatnim czasie usiłuje nam się wmówić, że w Europie możliwe jest przejście na tak zwane, odnawialne źródła energii. W domyśle – na fotowoltaikę i energię wiatrową. Gdyby ktoś mówił, że jednym z tych odnawialnych źródeł jest geotermia, to może bym jeszcze uwierzył. Ale do rzeczy.
W poprzednim roku spędziłem kilkanaście tygodni w Azji Płd. Wschodniej. W krajach, gdzie słońce świeci przez cały rok, przez 12 godzin dziennie, nie widziałem jakiejkolwiek instalacji fotowoltaicznej. Ani na domu, ani na budynku użyteczności publicznej, nie wspominając o elektrowniach słonecznych. Nie widziałem żadnych wiatraków, choć wiatr wieje konkretnie. Za to widziałem śmieszne ceny prądu, produkowanego przez elektrownie węglowe. I widziałem mnóstwo fabryk. I ludzi, którzy na co dzień nie muszą sobie odmawiać podstawowego „surowca” do normalnego życia, jakim jest prąd. W nocy każdy dom jest tu oświetlony, zarówno piękne wille jak i małe domy na wsi. Zarówno wieżowce jak i budynki fabryczne. Nikt w nocy nie wyłącza światła na ulicach. W każdym domu, ze względu na upał, niekiedy przez całą noc pracuje klimatyzacja albo wentylator.
W większości miejsc w których byłem, do gotowania używano sprzętu elektrycznego – elektrycznych kuchenek, elektrycznych garnków do ryżu, czajników elektrycznych…
Prąd jest tam tani. Jak myślisz, gdzie ucieknie przemysł, który w Europie zostanie zastopowany drogim prądem, zakazem stosowania gazu, idiotycznymi przepisami o ekologicznej utopii i zeroemisyjnym transporcie? Tam, do Azji. Potem do innej części Azji, do Bangladeszu i do Indii. A potem do Afryki.
Nie wiem tylko, jak będzie z importem. Bo jako jeden z nielicznych czytałem założenia FIT FOR 55, opracowane jeszcze przez nieodżałowanego Franka Timmermansa. Zgodnie z nimi, transport lotniczy (a zatem także cargo) i transport morski też miały być ograniczane do zera, bo produkują zanieczyszczenia.

Dlaczego prąd w Europie jest drogi a będzie jeszcze droższy? Elektromobilność a drogi prąd

Pomyśl sobie teraz…
W tej chwili nadal każda gospodarka europejska, w tym polska, czerpie ogromne dochody ze sprzedaży paliwa. Paliwo w naszym kraju i w reszcie krajów europejskich jest horrendalnie opodatkowane. Jako kierowca finansujesz sporą część wydatków rządowych i zapewniasz utrzymanie całej hordzie urzędników.
Unia Europejska zapowiedziała odejście od aut spalinowych od 2035 roku.
Po 2035 roku spalinowe będą nadal ciężarówki, maszyny drogowe, samoloty, statki i sprzęt wojskowy. Ale zgodnie z planem, prywatnych samochodów, dostawczaków i taksówek i z napędem spalinowym będzie na drogach coraz mniej. Zgodnie z planem powinny być wymieniane na elektryczne samochody. I na elektryczne hulajnogi i elektryczne rowerki. Do tego dojdzie wymiana większości taboru autobusowego – zamiast diesli będą autobusy elektryczne.

Skoro będzie coraz mniej pojazdów spalinowych, to dochody państwa z tytułu podatków nałożonych na paliwa będą bardzo szybko spadać.
Dochody państwa będą spadać jeszcze z wielu innych powodów: im mniej aut spalinowych, tym mniej warsztatów mechanicznych, producentów części do silników spalinowych i standardowych skrzyń biegów, samych stacji benzynowych bo po co to komu, skoro modne auto elektryczne będzie można naładować w domu, przy latarni albo podczas zakupów.
Skoro dochody państwa będą spadać, to trzeba to jakoś naprawić. Jak?
Już wiesz jak. Właśnie dlatego prąd elektryczny jest drogi i będzie jeszcze droższy.
Bo to on będzie źródłem dochodów.
Bez benzyny i diesla dasz radę żyć, jako osoba prywatna.
Ale bez prądu rady nie dasz.
I będziesz płacić za prąd jak za złoto.

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ciekawe artykuły o samochodach i motoryzacji

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – poradniki motoryzacyjne. Jak serwisować, jak naprawiać, jak rozpoznać awarie?

TESTY SAMOCHODÓW – czyli rewia motoryzacyjnych gwiazd (testy samochodów nowych i testy samochodów używanych

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – prawda o elektrycznych wynalazkach

MOTORYZACJA I POLITYKA – w jaki sposób współczesna polityka wpływa na motoryzację, kierowców, sposób eksploatacji i produkcję samochodów.

AKCESORIA MOTORYZACYJNE– narzędzia, wideorejestratory, kamery, mierniki, czujniki!

SAMOCHODY ŚWIATA – jakie, zupełnie nieznane w Polsce samochody, produkowane są w innych krajach?

DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA SAMOCHODOWE, REJESTRACJA I WYREJESTROWANIE

HUMOR I CIEKAWOSTKI, FELIETONY MOTORYZACYJNE – lekko i z humorem

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTOMILITARIA CZYLI MOTORYZACJA I WOJSKO

SLOW DRIVING – PODRÓŻE SAMOCHODEM PO POLSCE

WALKA Z KOROZJĄ – czyli bitwy toczone z największym wrogiem samochodów

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się