Jest mały, ale oryginalny i nowoczesny. Nawet przełomowy, bo elektryczny, zatem nie morduje wszystkich wokół, nie niszczy lasów deszczowych i nie wywołuje alergii w delikatnym organizmie jak te wszystkie passaciki i golfiki, trujące na ulicach. Generuje niskie koszty utrzymania i łatwo się go prowadzi. Można zabrać ze sobą dodatkowo dwie osoby. A do tego wszystkiego zajmuje bardzo mało miejsca na parkingu pod korpo.

Znalezienie miejsca parkingowego pod Mordorem graniczy z cudem, ale na szczęście większość światłych pracowników korpo już w cuda i inne gusła nie wierzy. Najwyżej markuje, że wierzy, kiedy na weekend wraca w rodzinne strony. Dlatego zamiast modlić się o rozwiązanie, jak to robią w rodzinnym domu, trzeba stanąć z nim twarzą w twarz, jak w korpo. I znaleźć pojazd, który wciśnie się pomiędzy białego Aurisa kierownika działu a Fiata 500 tej rudej z piętra niżej, co to ma zawsze czerwone szpony i tyłkiem sobie załatwiła awans, wiecie, co i jak. I nasz pojazd jest idealny.

Nie, nie jest to holenderka. To nawet nie jest typowy skuter. Te mają wiele wad. Co prawda są tanie i zajmują niewiele miejsca, ale niech ktoś spróbuje jechać takim pojazdem w deszczu albo podczas opadów śniegu. Zimno, fryzura zepsuta i do tego niebezpiecznie. Nie wspominając o tym, że zazwyczaj można jechać tylko samemu, a do tego trzeba wdychać śmierdzące opary z samochodów, w większości starych rzęchów, które kopcą bardziej, niż elektrownia w Siekierkach.

ZEV T3-1 TRIKE Źródło https://www.zelectricvehicle.com/31.html

ZEV T3-1 TRIKE Źródło https://www.zelectricvehicle.com/31.html

ZEV T3-1 Micro to trzykołowy pojazd elektryczny, będący przedziwnym połączeniem samochodu ze skuterem. Na naszych łamach opisywaliśmy już trzykołowego kuternogę, czyli produkowaną w Chinach wersję Matiza, która dla oszczędności ma z przodu tylko jedno koło.

Teraz przyszedł czas na nowy pojazd. Matiz wydaje się być małym, ale jest i tak za duży na przykorporacyjny parking, a ZEV T3-1 Micro – jest w sam raz. I to nie tylko na parking przy korpo, ale też na parking centrum handlowego po szesnastej.

ZEV posiada dwa koła z tyłu, dzięki czemu zdecydowanie lepiej prowadzi się niż skuter, zapewniając lepszą stabilność na drodze. Z przodu, za kierownicą, podróżuje jedna osoba, ale pojazd może zabrać jeszcze dwie na – nie bójmy się użyć tego słowa – tylną kanapę. Delikatna blondynka z pokoju obok i szczupły kolega w pulowerku, w modnych dużych okularach, na pewno się zmieszczą. Na szczęście pasażerowie nie muszą chorować na anoreksję – pojazd może bowiem zabrać na pokład trzy osoby o łącznej wadze 225 kg (maksymalne obciążenie tylnej kanapy – 163 kg)!

ZEV T3-1 TRIKE Źródło https://www.zelectricvehicle.com/31.html

ZEV T3-1 TRIKE Źródło https://www.zelectricvehicle.com/31.html

Kierownica może i przypomina tą, ze skutera, ale mamy radio, hamulec ręczny i prawdziwe pasy bezpieczeństwa. Nie mamy pedałów, wszystko potrzebne do sterowania znajduje się na kierownicy. I przede wszystkim, mamy drzwi (jedne), okna i dach nad głowa, zatem bezpieczniej i cieplej. Do tego możemy śmiać się z deszczu i śniegu, słuchając podczas jazdy modnych przebojów z radia, które każdego dnia nadaje dziesięć tych samych piosenek i na koniec dnia jeszcze robi z nich listę przebojów. Można? Można! Kierowca podróżuje na prawdziwym, wygodnym fotelu z zagłówkiem!

Aby wsiąść na tylną, nie bójmy się użyć tego słowa – kanapę – należy pochylić przednie siedzenie. Nic strasznego, jak w typowym, trzydrzwiowym hatchbacku albo nawet coupe. Mamy też wycieraczkę przedniej szyby.

ZEV T3-1 TRIKE Źródło https://www.zelectricvehicle.com/31.html

ZEV T3-1 TRIKE Źródło https://www.zelectricvehicle.com/31.html

Prawdziwych fanatyków motoryzacji zainteresuje na pewno napęd tego pożeracza kilometrów. Pojazd posiada silnik elektryczny o mocy 4 kilowatów.

Sam pusty ZEV T3-1 Micro waży 360 kg. Całkowite wymiary pojazdy to 2380 x 1200 x 1585 mm. Rozstaw osi mierzy 1620 mm.

ZEV T3-1 TRIKE Źródło https://www.zelectricvehicle.com/31.html

ZEV T3-1 TRIKE Źródło https://www.zelectricvehicle.com/31.html

 

Przednie koło ma średnicę 13 cali (opona 135/70), dwa tylne – po 12 cali (opona 130/60). Prześwit wynosi 135 mm. Producent zastosował hydrauliczny układ hamulcowy z tarczami i klockami. Dodatkowo pojazd ma mechaniczny hamulec postojowy na tylnych kołach.

ZEV T3-1 TRIKE Źródło https://www.zelectricvehicle.com/31.html

ZEV T3-1 TRIKE Źródło https://www.zelectricvehicle.com/31.html

W podstawowej konfiguracji, która kosztuje ok. 5500 USD, nasz trzykołowy maluszek może rozpędzić się do 50 km/h, a jego zasięg wynosi 100 km (72 V, 6kwh 60ah). Pojazd ma wbudowaną ładowarkę. Można podłączyć go do zwykłego gniazdka. Istnieje możliwość zamówienia auta z większym akumulatorem (cena zaczyna się wówczas od 9000 USD).

Poduszki powietrznej co prawda nie ma, za to pojazd posiada klatkę oraz pasy bezpieczeństwa dla wszystkich pasażerów.

Pojazd jest także dostępny w wersji dostawczej, gdzie zamiast tylnej kanapy jest miejsce na towar. Cóż, można na przykład dostarczać paczki w mieście, pizzę albo gorące dania do domów i firm.

Idea jest jak najbardziej interesująca, a pojazd naprawdę niesamowity i ciekawy.

Na koniec niespodzianka. Nie jest to pojazd chiński, ani nawet produkowany w Chinach. Made In USA! PS. Mamy nawet szyberdach!

ZEV T3-1 TRIKE Źródło https://www.zelectricvehicle.com/31.html

ZEV T3-1 TRIKE Źródło https://www.zelectricvehicle.com/31.html

MENU

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ciekawe artykuły o samochodach i motoryzacji

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – poradniki motoryzacyjne. Jak serwisować, jak naprawiać, jak rozpoznać awarie?

TESTY SAMOCHODÓW – czyli rewia motoryzacyjnych gwiazd (testy samochodów nowych i testy samochodów używanych

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – prawda o elektrycznych wynalazkach

MOTORYZACJA I POLITYKA – w jaki sposób współczesna polityka wpływa na motoryzację, kierowców, sposób eksploatacji i produkcję samochodów.

AKCESORIA MOTORYZACYJNE– narzędzia, wideorejestratory, kamery, mierniki, czujniki!

SAMOCHODY ŚWIATA – jakie, zupełnie nieznane w Polsce samochody, produkowane są w innych krajach?

DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA SAMOCHODOWE, REJESTRACJA I WYREJESTROWANIE

HUMOR I CIEKAWOSTKI, FELIETONY MOTORYZACYJNE – lekko i z humorem

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTOMILITARIA CZYLI MOTORYZACJA I WOJSKO

SLOW DRIVING – PODRÓŻE SAMOCHODEM PO POLSCE

WALKA Z KOROZJĄ – czyli bitwy toczone z największym wrogiem samochodów

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

CHCESZ SKOMENTOWAĆ NASZ ARTYKUŁ? NAPISAĆ SZCZERZE, CO O NIM MYŚLISZ?

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się