Każdy motocyklista zdaje sobie sprawę, jak ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa oraz komfortu jazdy ma dobór odpowiedniego kasku motocyklowego. Źle dopasowany kask może uciskać, być zbyt ciężki, a tym samym utrudniać prowadzenie pojazdu. W efekcie stwarzane jest zagrożenie na drodze, a przyjemność z jazdy staje się praktycznie nieodczuwalna. Przede wszystkim dlatego, że uwaga jest skupiana na ciągłym poprawianiu kasku, zmianie pozycji, podnoszeniu głowy. Stwarza to realne zagrożenie na drodze. Zły dobór osprzętu może mieć tragiczne skutki.

Typy kasków

Kask to najważniejsza część wyposażenia motocyklisty. Noszenie go jest wymagane przepisami prawa – grożąca kara to mandat oraz punkty karne. Głównym powodem noszenia kasku motocyklowego powinno być jednak bezpieczeństwo. Jego zadaniem jest ochrona przez zewnętrznymi warunkami oraz urazami, mogącymi powstać wskutek wypadku lub kolizji.

Rozróżniane są cztery podstawowe rodzaje kasków motocyklowych:

  • kaski integralne,
  • kaski szczękowe,
  • kaski otwarte,
  • kaski enduro.

Kaski integralne

To jedne z najpopularniejszych i najczęściej wybieranych kasków przez motocyklistów. Przede wszystkim dlatego, że są uniwersalne – mogą je używać zarówno posiadacze skuterów, jak i motocykli szosowych, klasycznych, turystycznych. Bardzo łatwo jest je rozpoznać wśród innych rodzajów kasków – charakteryzują się zabudowaną, jednolitą bryłą. Są lekkie i wentylowane, zapewniają odpowiedni poziom wygłuszenia, z przodu umieszczony jest wizjer. Wśród kasków integralnych wyróżniane są szosowe oraz sportowe – zwężone oraz wydłużone. Minusem tego typu kasku jest brak możliwości rozmowy – konieczne jest wcześniejsze zdjęcie go z głowy.

Kaski szczękowe

Charakteryzują się tym, że posiadają podnoszą i opuszczaną część szczękową. Ten rodzaju kasku motocyklowego idealnie sprawdzi się podczas jazdy po mieście oraz szosowej. W porównaniu do modeli kasków integralnych, szczękowe są nieco głośniejsze, a przede wszystkich cięższe. Wynika to z zastosowania mechanizmu otwierania części szczękowej. Należy jednak zwrócić uwagę na użyteczność sprzętu – możliwe jest uzupełnienie płynów, zatankowanie jednośladu czy rozmowa bez konieczności ciągłego zdejmowania i zakładania kasku motocyklowego, co przy dłuższej jeździe staje się dość uciążliwe i denerwujące.

Kaski otwarte

Główną cechą tego modelu jest brak szczęki. Wśród kasków motocyklowych uznawany jest za najmniej bezpieczny. Chroni czoło oraz tylną część głowy. Idealnie sprawdzi się do jazdy miejskiej w ciepłe dni. Dzięki odpowiedniej wentylacji oraz dużemu polu widzenia jest bardzo komfortowy i wygodny. Charakteryzuje go także lekkość. Może być wyposażony w szybę lub nie. W tym drugim przypadku konieczne jest zakupienie gogli osłaniających oczy.

Kaski enduro

Przeznaczone są do jazdy w terenie dla fanów enduro. Modele te są lekkie i pozbawione szyb, za to posiadają daszek oraz wbudowane specjalistyczne filtry przeciwpyłowe. Użytkownicy tego typu kasków motocyklowych używają gogli, w celu ochrony oczu (ponieważ kask nie posiada szyby). Wybierając gogle należy zadbać o to, aby dobrze przylegały do twarzy oraz zawierały powłokę zapobiegającą parowaniu.

Szeroki wybór kasków motocyklowych można znaleźć na stronie schuberth.com.pl. Odpowiedni model dla siebie znajdą zarówno amatorzy jednośladów, jak i zawodowcy, którzy swoje umiejętności pokazują na torach w trakcie wyścigów.

 

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

ZACHĘCAMY DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW MOTOREWII

REWIA czyli testy naszych motoryzacyjnych gwiazd

MOTOTECHNIKA

MOTOARTYKUŁY o interesujących samochodach

MOTOMILITARIA – samochody w służbie wojska

HUMOR I CIEKAWOSTKI

SAMOCHODY ŚWIATA

ZAPRASZAMY DO POLUBIENIA MOTOREWII W KANAŁACH SOCIAL MEDIA, GDZIE PUBLIKUJEMY DODATKOWO CIEKAWE ZDJĘCIA I FILMY

MOTOREWIA NA FACEBOOK

MOTOREWIA NA TWITTER

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA SERDECZNIE ZAPRASZA!

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

 

Podziel się

About The Author

Niezależny redaktor, a może nawet i dziennikarz motoryzacyjny, niewpisujący się do ogólnego kanonu tego wesołego zawodu. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Kocham motoryzację i dlatego o niej piszę. Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega głównie na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów. Gdzie jeszcze można mnie przeczytać? Na Motointegrator (mi.eu - poradniki), w portalu Autofakty.pl, na Allegro.pl (nic nie sprzedaję – dział: motoryzacja – poradniki), a także w wielu artykułach poradnikowych, reklamowych i content marketingowych, pisanych dla kilku cenionych marek. Jest mi niezwykle miło, że odwiedzacie Państwo moją stronę. Kontakt: redakcja@motorewia.pl