Kamper, świetne auto na wakacje czy na wyjazd o dowolnej porze roku, najczęściej kojarzy nam się z domem na kółkach przypominającym zwykłego busa albo samochód dostawczy. Ale warto wiedzieć, że istnieje co najmniej kilka rodzajów kamperów. Pomimo tego, że wszystkie wyposażone w miejsca noclegowe, kuchnię, łazienkę oraz miejsce do przechowywania – różnią się jednak między sobą. Czym? Spójrzmy na najczęściej spotykane rodzaje kamperów. 

Kamper – van

To kamper o wielkości zwykłego samochodu typu bus. I rzeczywiście – ten rodzaj pojazdu powstaje poprzez zaadaptowanie busa dla potrzeb miłośników swobodnego podróżowania. Wyposażenie może być bardzo bogate i komfortowe jak na tak niewielki pojazd: zmieszczą się w nim łóżka, mały kącik kuchenny, zestaw wypoczynkowy oraz łazienka. Dzięki pomysłowym rozwiązaniom wystarczy miejsca także do przechowywania przedmiotów codziennego użytku. Oznacza to, że wystarczy spakować kilka walizek, by móc wyruszyć w fascynującą podróż – bez konieczności rezerwowania miejsc noclegowych, zamawiania posiłków, bez żadnych ograniczeń.
Ale to nie wszystko, bowiem kamper typu VAN jest także pojazdem bardzo nowoczesnym. Może więc zostać wyposażony w system nagłośnienia, sprzęt audio – video, przyłącza prądu i gniazda USB – czyli we wszystkie elementy, których możesz potrzebować na co dzień. Znajdzie się miejsce nawet dla roweru.

Wyposażenie w takim pojeździe dostosowywane jest do indywidualnych potrzeb każdego klienta, a realizacją zamówień zajmują się wyłącznie wyspecjalizowane firmy. Pracujący w nich specjaliści doskonale wiedzą, jak maksymalnie wykorzystać dostępną przestrzeń.

 

Do największych zalet kampera – VANa należą jego niewielkie gabaryty. Pozwolą one na szybkie pokonywanie kolejnych kilometrów. Kamper taki jest bardzo zwrotny w porównaniu do tradycyjnych samochodów kampingowych. Wszędzie można nim wjechać, zatem nie trzeba zostawiać pojazdu na bocznych drogach lub parkingach.  Ten rodzaj kampera to pojazd idealnego na weekendowe lub wakacyjne podróże. 

 

Kamper - VAN I Motorewia.pl

Kamper – VAN I Motorewia.pl

Kamper typu alkowa

To drugi, również bardzo popularny typ kampera. Cechą charakterystyczną alkowy jest dodatkowa przestrzeń sypialna, która znajduje się nad kabiną kierowcy. Wygodnie przenocują w niej dwie osoby. Rozwiązanie takie pozwala na podróżowanie większą grupą. Poza tym jednak kamper typu alkowa niewiele różni się od VANa i posiada jego zalety – jest to niewielki, zwrotny i stosunkowo szybki pojazd. I choć w dzień przestrzeń alkowy może być wykorzystywana do przechowywania bagażu, to jednak związane są z tym pewne niedogodności. Pierwszą z nich jest konieczność ciągłego przenoszenia bagaży do alkowy i z powrotem. Drugą natomiast kwestią godną uwagi jest przesunięcie się środka ciężkości wyraźnie nad kabinę kierowcy, a to już może stanowić poważne utrudnienie w czasie jazdy samochodem.

Kamper - alkowa I Motorewia.pl

Kamper – alkowa I Motorewia.pl

Kamper półintegral

To typ zabudowy kampera, którego charakterystyczną cechą jest część wypoczynkowa częściowo zintegrowana z kabiną kierowcy. Drugą różnicę stanowią wymiary części mieszkalnej – jest ona szersza nieco od szoferki. Brak alkowy nad kabiną kierowcy nieco ogranicza dostępną w środku przestrzeń, ale również czyni pojazd niższym niż kaper typu alkowa, a to ułatwia poruszanie się pod mostami lub w tunelach. Pojazd ten jest mniejszy niż poprzedni typ kampera, czego skutkiem jest jego mniejsza masa i zużycie paliwa.

Kamper typu integral firmy Hymer

Kamper typu integral firmy Hymer

Kamper integraf

W tym modelu kampera część mieszkalna jest zintegrowana z kabiną kierowcy, brak tu wyraźnej granicy między nimi. To najbardziej luksusowe pojazdy campingowe, a więc i najdroższe. Ich zaletą jest możliwość maksymalnego wykorzystania dostępnej powierzchni oraz wprowadzenia autorskich rozwiązań w zakresie rodzaju i rozmieszczenia wyposażenia. Produkowane są seryjnie, choć niektórzy z producentów uwzględniają indywidualne potrzeby i wymagania klientów.
Kamper typu integral jest pojazdem znacznie cięższym od poprzednich modeli, a to wpływa niestety negatywnie na jego możliwości załadunkowe.

Dzięki szerokiej gamy różnorodnych rozwiązań możemy podróżować wygodnie, nie martwiąc się o rezerwację pokoi hotelowych i każdego dnia jadąc tam, gdzie tylko zapragniemy.w ostatnich latach zainteresowanie tego typu pojazdami znacznie się zwiększa w Polsce. 

 

Jeśli artykuł się Państwu podobał, prosimy o udostępnianie

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

ZACHĘCAMY DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW MOTOREWII

REWIA czyli testy naszych motoryzacyjnych gwiazd

MOTOTECHNIKA

MOTOARTYKUŁY o interesujących samochodach

MOTOMILITARIA – samochody w służbie wojska

HUMOR I CIEKAWOSTKI

SAMOCHODY ŚWIATA

ZAPRASZAMY DO POLUBIENIA MOTOREWII W KANAŁACH SOCIAL MEDIA, GDZIE PUBLIKUJEMY DODATKOWO CIEKAWE ZDJĘCIA I FILMY

MOTOREWIA NA FACEBOOK

MOTOREWIA NA TWITTER

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA SERDECZNIE ZAPRASZA!

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

About The Author

Niezależny redaktor, a może nawet i dziennikarz motoryzacyjny, niewpisujący się do ogólnego kanonu tego wesołego zawodu. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Kocham motoryzację i dlatego o niej piszę. Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega głównie na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów. Gdzie jeszcze można mnie przeczytać? Na Motointegrator (mi.eu - poradniki), w portalu Autofakty.pl, na Allegro.pl (nic nie sprzedaję – dział: motoryzacja – poradniki), a także w wielu artykułach poradnikowych, reklamowych i content marketingowych, pisanych dla kilku cenionych marek. Jest mi niezwykle miło, że odwiedzacie Państwo moją stronę. Kontakt: redakcja@motorewia.pl