Największą zaletą Renault Clio IV Grandtour jest jego niepowtarzalna uroda, która nie przeminie jeszcze przez wiele lat. Auto nie jest jednak tak oszczędne, jak obiecywał to producent. Części eksploatacyjne też nie należą do tanich. Nie wiadomo także, jak długo wytrzyma napęd i czy sprawdzą się czarne przepowiednie tych, którzy mocno krytykują downsizing silników benzynowych.

Renault Clio IV Grandtour to jeden z najładniejszych samochodów z nadwoziem typu kombi, jakie są obecnie oferowane na rynku. Dzieło Laurensa van der Ackera jest naprawdę urzekające. Ale warto pamiętać, że to auto reprezentuje autosegment B, zatem nie jest zbytnio przestronne. Nic w tym dziwnego, skoro konstrukcja kombi wykorzystuje tą samą płytę co hatchback, jedynie zwiększono w niej tylny zwis. Zawieszenie auta też nie zalicza się do zbytnio komfortowych (jest twarde) i ustępuje wielu innym kombi.

Renault Clio IV Grandtour jest produkowane od 2013 roku. Ceny nowych aut z silnikami benzynowymi zaczynają się od 45000 zł (wersja 1.2l 75KM – od 44950, 0.9l TCe 90KM – od 50950 zł, 1.2l TCe 120KM – od 61 350 zł). Używane auto z 2013 roku można kupić za 30 – 35 tys. zł.

 RENAULT CLIO IV GRANDTOUR  Źródło: materiały prasowe


RENAULT CLIO IV GRANDTOUR
Źródło: materiały prasowe

Wygląd – najważniejszy plus Renault Clio IV Grandtour

O urodzie Renault Clio IV Grandtour można pisać poematy. Auto ma bardzo zgrabną sylwetkę. W pasie przednim uwagę zwracają pięknie zaprojektowane reflektory, połączone z podłużnym grillem. Nieco wulgarne wydaje się bardzo duże logo producenta. Auto posiada także reflektory LED, przeznaczone do jazdy dziennej, umieszczone w atrapie. W linii bocznej uwagę zwraca świetnie poprowadzona linia okien i interesujące przetłoczenie w dolnej części drzwi. Tył auta jest równie interesujący, główne skrzypce grają w nim podłużne lampy, zachodzące na boki auta. Bardzo ciekawym i niezwykle udanym zabiegiem stylistycznym, było zastosowanie ozdobnych wstawek z błyszczącego, czarnego tworzywa, połączonego z chromowanymi wstawkami. Taki element znajduje się w dolnej części tylnego zderzaka, jak również po bokach samochodu, w dolnej części drzwi, tworząc ozdobną falę.

 RENAULT CLIO IV GRANDTOUR  Źródło: materiały prasowe


RENAULT CLIO IV GRANDTOUR
Źródło: materiały prasowe

Wnętrze – nowoczesne, ale niezbyt przestronne

Miejsce pracy kierowcy jest bardzo nowoczesne i tak samo urokliwe, jak i karoseria. Auto ma ciekawie zaprojektowaną kierownicę, przebojową deskę rozdzielczą i nowoczesny kokpit środkowy, w którym znajduje się duży 7 – calowy wyświetlacz a tuż pod nim wielofunkcyjne pokrętła i przyciski do sterowania wyposażeniem samochodu. Producent wyraźnie uwypuklił „elektroniczne centrum sterowania”, umieszczając je na błyszczącym tworzywie sztucznym, dodatkowo obramowanym chromowaną listwą. Użytkownicy chwalą łatwą, intuicyjną obsługę samochodowej elektroniki.

 RENAULT CLIO IV GRANDTOUR  Źródło: materiały prasowe


RENAULT CLIO IV GRANDTOUR
Źródło: materiały prasowe

Jakość tworzyw sztucznych, użytych do wykończenia wnętrza auta jest zadowalająca. Całość sprawia bardzo miłe wrażenie, a przede wszystkim jest funkcjonalna. Razić mogą jedynie wloty nawiewów, które nie pasują do nowoczesnego wnętrza.

 RENAULT CLIO IV GRANDTOUR  Źródło: materiały prasowe


RENAULT CLIO IV GRANDTOUR
Źródło: materiały prasowe

Pomimo tego, że mamy do czynienia z kombi, odpowiednia ilość miejsca znajduje się tylko z przodu. Na tylnej kanapie jest już dosyć ciasno. Można narzekać na małą ilość miejsca na nogi. Poza tym niewygodnie będzie osobom wysokim – to też zasługa ukształtowania dachu, który lekko opada ku tyłowi samochodu. Przestrzeń bagażowa ze schowkiem w podłodze ma łącznie 443l pojemności (mierzy ona 101 cm szerokości i 74cm wysokości), co powinno wystarczyć do przewozu większych bagaży. Po złożeniu tylnych siedzeń uda się uzyskać 1380l pojemności. Atutem jest także niski próg załadunku, dzięki czemu łatwo można wygodnie pakować rzeczy do wnętrza bagażnika.

 RENAULT CLIO IV GRANDTOUR  Źródło: materiały prasowe


RENAULT CLIO IV GRANDTOUR
Źródło: materiały prasowe

Wyposażenie

Standardowe wyposażenie Renault Clio IV Grandtour obejmuje przednie i boczne poduszki powietrzne, ABS, ESP, tempomat, asystenta ruszania pod górę, wielofunkcyjną kierownicę, klimatyzację manualną, nawigację, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane szyby przednie, wskaźnik zmiany biegów, system start – stop i możliwość regulacji kierownicy w dwóch płaszczyznach. Dopłaty wymagał między innymi lakier metalizowany, kurtyny powietrzne, czujniki parkowania i kamera cofania.

Napęd i spalanie

Renault Clio IV Grandtour oferowane jest z trzema silnikami benzynowymi. Czterocylindrowy 1.2l o mocy 75KM rozpędza auto do setki w 14,5 sekundy. W mieście potrzebuje 7l/100km, w trasie 4.7l/100km (dane producenta). Drugi silnik to trzycylindrowy, turbodoładowany 0.9l TCe o mocy 90KM. Rozpędza on Clio do setki w 12 sekund. Trzecia jednostka również ma trzy cylindry, 1.2l pojemności i dzięki turbodoładowaniu osiąga 120KM.

 RENAULT CLIO IV GRANDTOUR  Źródło: materiały prasowe


RENAULT CLIO IV GRANDTOUR
Źródło: materiały prasowe

Funkcjonalność dla rodziny

Renault Clio IV Grandtour najlepiej sprawdzi się jako samochód dla młodej rodziny z jednym lub dwojgiem dzieci. Wymiary auta pozwalają na wygodny transport dwóch dorosłych osób z przodu i dwojga dzieci z tyłu. Funkcjonalny, wygodny bagażnik pozwoli na przewóz większych zakupów, wózka dziecięcego czy nawet pralki po rozłożeniu siedzeń. Większość aut posiada także relingi dachowe, dzięki którym można transportować większe, płaskie bagaże.

Świetne wspomaganie kierownicy w połączeniu z czujnikami parkowania i opcjonalną tylną kamerą, pozwalają na wygodne wykorzystywanie auta w mieście. Jak przystało na prawdziwe auto rodzinne, samochód jest w pełni bezpieczny, co potwierdziło otrzymanie najwyższej noty pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP.

 RENAULT CLIO IV GRANDTOUR  Źródło: materiały prasowe


RENAULT CLIO IV GRANDTOUR
Źródło: materiały prasowe

Auto ma 4262mm długości, 1732mm szerokości i 1448mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2589mm.

Czy warto kupić Renault Clio IV Grandtour? Przed podjęciem decyzji warto jeszcze poznać koszty serwisowania, zapoznać się z innymi wadami tego urokliwego auta. A wszystko po to, aby kupić samochód zgodnie z zasadami TCO.
 
 
 
 

DRUGA CZĘŚĆ ARTYKUŁU O RENAULT CLIO IV GRANDTOUR

MENU

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ciekawe artykuły o samochodach i motoryzacji

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – poradniki motoryzacyjne. Jak serwisować, jak naprawiać, jak rozpoznać awarie?

TESTY SAMOCHODÓW – czyli rewia motoryzacyjnych gwiazd (testy samochodów nowych i testy samochodów używanych

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – prawda o elektrycznych wynalazkach

MOTORYZACJA I POLITYKA – w jaki sposób współczesna polityka wpływa na motoryzację, kierowców, sposób eksploatacji i produkcję samochodów.

AKCESORIA MOTORYZACYJNE– narzędzia, wideorejestratory, kamery, mierniki, czujniki!

SAMOCHODY ŚWIATA – jakie, zupełnie nieznane w Polsce samochody, produkowane są w innych krajach?

DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA SAMOCHODOWE, REJESTRACJA I WYREJESTROWANIE

HUMOR I CIEKAWOSTKI, FELIETONY MOTORYZACYJNE – lekko i z humorem

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTOMILITARIA CZYLI MOTORYZACJA I WOJSKO

SLOW DRIVING – PODRÓŻE SAMOCHODEM PO POLSCE

WALKA Z KOROZJĄ – czyli bitwy toczone z największym wrogiem samochodów

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

CHCESZ SKOMENTOWAĆ NASZ ARTYKUŁ? NAPISAĆ SZCZERZE, CO O NIM MYŚLISZ?

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się