Każdego dnia tysiące polskich ciężarówek przewozi towary do Wielkiej Brytanii. Auta, pokonujące każdego dnia setki kilometrów, narażone są na awarie. Na szczęście działa już profesjonalna, polska pomoc drogowa na terenie UK i wielu innych krajów europejskich.

Awaria, do której dojdzie w trasie, jest źródłem problemów dla kierowcy i dla jego firmy. Ciężarówka może zepsuć się na trasie, z dala od miasta, gdzie ciężko jest wezwać jakąkolwiek pomoc. Sam kierowca, nawet doskonale znający się na mechanice, nie jest w stanie usunąć większości awarii, bez posiadania odpowiednich, specjalistycznych narzędzi.

Każdy przestój powoduje mnóstwo problemów dla firmy logistycznej, będącej właścicielem pojazdu. Za opóźnienia trzeba płacić kary i można stracić klienta. Do tego wiele towarów, np. FCMG, wymaga jak najszybszego dostarczenia do klienta, gdyż mogą ulec zepsuciu.

Kierowca z zepsutym autem, zostawiony gdzieś na pustkowiu jest tez narażony na inne niebezpieczeństwa. Jeden ładunek Tira może być wart kilka milionów złotych. To cenny łup dla przestępców. Wszyscy wiemy też, co dzieje się w takich miejscach, jak Calais, gdzie kierowcy przedzierają się po drogach niczym na wojnie.

Szybka pomoc drogowa pozwala uniknąć wielu problemów, nerwów oraz strat finansowych. Naprawdę, jest komu pomagać.

Photo credit: Foter.com

Photo credit: Foter.com

Polska jest liderem na rynku transportowym UE

W 2004 roku (dane Eurostat) polskie firmy transportowe mogły się pochwalić osiągnięciem łącznej liczy 102,8 mld tonometrów. W 2015 roku było to już 261 mld tonometrów, przy średnim rocznym wzrośnie na poziomie 8,8 %.

W 2004 roku udział polskich firm transportowych w całkowitej pracy przewozowej wynosił 7,7 %, w 2015 – już 18,8 % (dane Eurostat). Polskie firmy transportowe odgrywają też bardzo ważną rolę jako pośrednicy w przewozach dwustronnych – obecnie obsługują ponad 1/3 przewozów w całej UE.

Oczywiście, nie wszystkim się to podoba. Dlatego co pewien czas podnoszone są drażliwe kwestie tzw. płacy minimalnej w poszczególnych krajach członkowskich UE, zwłaszcza we Francji. Wszak Polska miała być tylko rynkiem zbytu, ewentualnie dostawcą taniej siły roboczej.

Powróćmy jednak do głównego tematu. W Polsce pracuje ponad 600 tys. kierowców zawodowych. Wielu z nich każdego dnia wyrusza w dalekie, zagraniczne trasy, w tym te prowadzące do UK.

Polscy kierowcy docierają na Wyspy za pomocą Eurotunelu, albo promów, odpływających z Francji lub Holandii.

Auto pomocy drogowej dla TIR firmy Hussar Angels

Auta pomocy drogowej dla TIR firmy Hussar Angels

Profesjonalna pomoc drogowa dla TIR na terenie UK

Firma http://www.hussarangels.com oferuje pomoc drogową dla TIR na terenie Wielkiej Brytanii, Polski i całego szeregu krajów Europy Zachodniej. Firma wykorzystuje mobilne jednostki pomocy drogowej, wyposażone w specjalistyczny sprzęt i obsługiwane przez najlepszych specjalistów.

Firma działa od ponad 10 lat i ma dwie wielkie zalety – doświadczony zespół, wyposażone w specjalistyczne narzędzia, który naprawia ciężarówki TIR wszystkich marek, a także atrakcyjne ceny. W porównaniu do innych firm pomocy drogowej, Huzzar Angels ma ceny niższe nawet o 50 procent.

Pomoc udzielana jest bezpośrednio na miejscu awarii – w większości przypadków awarie udaje się usunąć, a auto może ruszać w dalszą trasę. To duża oszczędność czasu i pieniędzy.

Pomoc dostępna jest przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Przez całą dobę działa infolinia 605 290 000, służąca do wezwania pomocy.

Pojazd pomocy drogowej dla TIR firmy Hussar Angels

Pojazd pomocy drogowej dla TIR firmy Hussar Angels

Co się najczęściej psuje w ciężarówkach TIR?

Firma Hussar Angels przeprowadza na miejscu awarii szereg napraw. Poza usługami w atrakcyjnych cenach, warto też zwrócić uwagę na ceny części zamiennych. Są one o wiele tańsze, niż w przypadku innych, zachodnich firm z branży pomocy drogowej.

Naprawiane są na przykład:

Alternatory – odpowiedzialne za wytwarzanie prądu do ładowania akumulatora. Uszkodzony alternator uniemożliwia uruchamiania auta, uniemożliwia pracę silnika i wszystkich systemów, które potrzebują prądu. Czasami wystarczy jedynie wymienić pasek napędzający, czasami trzeba zamontować diametralnie nowy alternator.

Chłodnice i elementy układu chłodzenia – wyciek płynu chłodniczego może doprowadzić do przegrzania i w konsekwencji do zatarcia silnika. Psują się też wentylatory, zwłaszcza w czasie jazdy w korkach. Niekiedy może dość do pęknięcia przewodu z płynem chłodniczym, albo uszkodzenia króćca głowicy. Sporo problemów sprawiają też termostaty, które mogą powodować, że silnik nie będzie mógł osiągnąć temperatury roboczej, albo będzie się przegrzewał. Pomoc specjalistów pozwala na szybkie usunięcie wszystkich awarii układu chłodniczego i na kontynuowanie jazdy.

Piasty koła – duże obciążenie i setki pokonywanych kilometrów sprawiają, że piasty kół są narażone na uszkodzenia. Specjalistyczne narzędzia Hussar Angels pozwalają na dokonanie wymiany piast kół na miejscu.

Chłodnice oleju – silnik Tira wykorzystuje nawet kilkanaście litrów oleju silnikowego. Nic zatem dziwnego, że niezbędna jest chłodnica oleju, która notabene jest montowana w każdym współczesnym pojeździe. Uszkodzenia dotyczą przede wszystkim nieszczelności. Im mniej oleju w silniku, tym szybsze jego zużycie i niebezpieczeństwo zatarcia. Do tego jeszcze olej kapiący na drogę może stać się śmiertelną pułapką dla innych kierowców.

Układ hamulcowy – ciężarówki, ze względu na ogromną masę, posiadają silny układ hamulcowy, który w roli efektorów wykorzystuje klocki i tarcze hamulcowe. Układ może być hydrauliczny albo częściej, pneumatyczny, o większej sile działania. Awarie dotyczą uszkodzenia tarcz, wycieku płynów, awarii pomp i wielu innych.

Zawieszenia – zawieszenie aut ciężarowych musi być bardzo wytrzymałe. Ze względu na przewożone ciężary. Dlatego często stosuje się w nich zawieszenia pneumatyczne (np. osie wleczone z zawieszeniem pneumatycznym). Awaryjne bywają między innymi poduszki zawieszenia, które również można naprawić na miejscu awarii (wymienić). Usuwa się tez nieszczelności układów, powodujące spadek ciśnienia i niewłaściwą pracę miechów.

Rozruszniki – to jeden z najważniejszych elementów osprzętu silnika, który umożliwia rozruch jednostki napędowej. Jest on zależny od wielu innych podzespołów (alternatora, akumulatora, przewodów masowych itd.) ale czasami sam ulega zużyciu. W niektórych przypadkach można wymienić tylko szczotki, a w innych, kiedy urządzenie jest już mocno zniszczone, trzeba wymienić cały rozrusznik na nowy.

Sprzęgła – sprzęgło jest odpowiedzialne za przekazywanie napędu z silnika na skrzynię biegów. Dzięki niemu we właściwy sposób pracuje też skrzynia biegów. Sprzęgło zazwyczaj zużywa się równomiernie, ale może dojść do jego poważnego uszkodzenia, spalenia jego okładzin, jeśli auto zakopie się w błocie i kierowca będzie gwałtownie ruszał, albo pojazd będzie eksploatowany w wysokich górach. Wymiana sprzęgła nie należy do łatwych czynności, jest pracochłonna, ale specjaliści z Hussar Angels radzą sobie z nią bez problemu. Przy wymianie sprzęgło warto wymienić też uszczelnienia pomiędzy silnikiem a skrzynią na nowe.

Turbosprężarki – podzespoły te zapewniają większą moc, zwłaszcza w silnikach Diesla, a do tego dzięki ich zastosowaniu spada zużycie paliwa. Turbosprężarki zużywają się, co ma wpływ na zmniejszoną moc silnika. Mogą też ulec uszkodzeniu na skutek zatarcia, albo przedostania się do nich zanieczyszczenia, przepuszczonego na przykład przez słaby filtr powietrza. Eksperci z Hussar Angels doskonale radzą sobie z tymi podzespołami nawet w czasie naprawy przy drodze.

To oczywiście tylko podstawowe czynności, Hussar Angels oferują ich o wiele więcej.

hussar

Nas w Motorewii, napawa dumą fakt, że nie tylko nasi ciężarowcy zdobywają szturmem europejskie trasy, ale że od razu powstaje dla nich wsparcie, rodzime wsparcie. Tak trzymać!

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

ZACHĘCAMY DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW MOTOREWII

REWIA czyli testy naszych motoryzacyjnych gwiazd

MOTOTECHNIKA

MOTOARTYKUŁY o interesujących samochodach

MOTOMILITARIA – samochody w służbie wojska

HUMOR I CIEKAWOSTKI

SAMOCHODY ŚWIATA

ZAPRASZAMY DO POLUBIENIA MOTOREWII W KANAŁACH SOCIAL MEDIA, GDZIE PUBLIKUJEMY DODATKOWO CIEKAWE ZDJĘCIA I FILMY

MOTOREWIA NA FACEBOOK

MOTOREWIA NA TWITTER

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA SERDECZNIE ZAPRASZA!

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się

About The Author

Niezależny redaktor, a może nawet i dziennikarz motoryzacyjny, niewpisujący się do ogólnego kanonu tego wesołego zawodu. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Kocham motoryzację i dlatego o niej piszę. Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega głównie na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów. Gdzie jeszcze można mnie przeczytać? Na Motointegrator (mi.eu - poradniki), w portalu Autofakty.pl, na Allegro.pl (nic nie sprzedaję – dział: motoryzacja – poradniki), a także w wielu artykułach poradnikowych, reklamowych i content marketingowych, pisanych dla kilku cenionych marek. Jest mi niezwykle miło, że odwiedzacie Państwo moją stronę. Kontakt: redakcja@motorewia.pl