Kupno samochodu używanego w Polsce nadal wiąże się z bardzo dużym ryzykiem. Nikt nie chce kupić samochodu powypadkowego, albo złożonego z dwóch innych. A to nie wszystkie zagrożenia. Jak ich uniknąć? Auto trzeba bardzo dobrze sprawdzić, o czym piszemy już od dawna. Dobrym miejscem do kompleksowej kontroli pojazdu przed zakupem jest ASO.

Wielbicieli francuskich Peugeotów z drugiej ręki w Polsce nie brakuje.
W cenie do 15000 zł popularnością cieszą się miejskie Peugeoty 207 i kompaktowe 307.
W cenie od 15000 zł do 30000 zł, można zakupić Peugeota 308 i 407.
Jeśli ktoś dysponuje kwotą powyżej 30000 zł, może bez problemu kupić używany SUV z lwem na masce, np. model 2008 lub 3008. Jeszcze sporo trzeba zapłacić za wygodnego Peugeota 508, ale i na to auta nie brakuje chętnych.

Im droższe auto używane, tym większe ryzyko, że natrafimy na minę. Typowemu handlarzowi nie opłaca się szykować, przerabiać i angażować dużych środków w podszykowanie do sprzedaży auta za kilka tysięcy złotych. Więcej może zarobić na samochodzie za 20 – 30 tysięcy. Co nie oznacza, że nie powinno się sprawdzać tych tańszych.

Istnieje wiele metod weryfikacji stanu auta używanego. Jedną z najlepszych jest wizyta w Autoryzowanej Stacji Obsługi danej marki. Np. na Śląsku działa Autoryzowana Stacja Obsługi Peugeot, prowadzona przez firmę Lion Motors. Serwis Peugeot Katowice to bardzo dobre miejsce do sprawdzenia używanego Peugeota. Dlaczego? O tym dalej. Na początek musimy przyjrzeć się zagrożeniom, przed jakimi chcemy się uchronić, kupując auto używane.

Photo by FotoSleuth on Foter.com / CC BY

Photo by FotoSleuth on Foter.com / CC BY

Jakie zagrożenia mogą spotkać nabywcę używanego Peugeota?

Kupno auta powypadkowego, z zafałszowaną historią. Takie auto może:
• Nie gwarantować bezpieczeństwa, bo zostało źle naprawione.
• Może mieć wystrzelone poduszki powietrzne, co zostało zatajone.
• Samochód może w najbliższej przyszłości rdzewieć, albowiem została naruszona fabryczna ochrona antykorozyjna.
• Samochód może składać się z dwóch innych, bo np. jego tył został zmiażdżony w wypadku i dospawano tył z innego samochodu.
• Do naprawy użyto części z demontażu.
Kupno auta po powodzi.
• W tej sytuacji całe wyposażenie elektryczne i elektroniczne będzie szwankować (niekiedy do tego stopnia, że z pojazdu nie da się korzystać), pojazd będzie narażony na silne ataki korozji, a do tego we wnętrzu auta będzie czuć smród wilgoci.
Kupno samochodu z przekręconym licznikiem
• Im większy przebieg, tym większe zużycie szeregu podzespołów, co ma wpływ na przyszłe wydatki, poniesione przez kupującego. Wiadomo doskonale, że nawet najlepszy samochód z silnikiem diesla, eksploatowany zgodnie z zasadami, po przekroczeniu 200 tys. km przebiegu, będzie wymagał inwestycji w układ wtryskowy, dwumasowe koło zamachowe itd. Zafałszowanie przebiegu powoduje, że nabywca nie jest na to przygotowany.
Kupno samochodu z zafałszowanym stanem technicznym
• Wiele aut jest szykowanych do sprzedaży w taki sposób, aby zamaskować wszelakiego typu błędy i zaniedbania serwisowe, których dopuścił się poprzedni właściciel (poprzedni właściciele).
Samo oszczędzanie na wymianach oleju silnikowego i przekładniowego, albo stosowanie oleju o parametrach innych, niż zalecane przez producenta, ma fatalny wpływ na stan silnika oraz skrzyni biegów. To samo dotyczy filtrów. Do silnika może być wlany preparat oparty o działanie zagęszczonego oleju silnikowego, który np. maskuje poważne zużycie jednostki napędowej. Są też w sprzedaży preparaty, które mają na celu „naprawę” wypalonej uszczelki pod głowicą.
Samochody z silnikami diesla mogą mieć uszkodzone (zużyte) układy wtryskowe.
Kupno samochodu stuningowanego, z ingerencją w elektronikę i podzespoły mechaniczne
• Obecnie bez problemu można kupić urządzenia do diagnostyki OBD2, gdzie lepsze modele pozwalają na wprowadzanie szeregu modyfikacji pracy silnika. Auto może mieć zamontowany tzw. chipbox i wiele innych rzeczy, które spowodowały przyspieszone zużycie silnika oraz jego osprzętu.

W każdym z wymienionych wyżej przypadków, nabywca naraża się na bardzo wysokie koszty.

Wizyta w ASO Peugeot przez zakupem auta

Autoryzowana Stacja Obsługi Peugeot, prowadzona przez firmę Lion Motors, to bardzo dobre miejsce do weryfikacji stanu technicznego używanego pojazdu przed zakupem. Dlaczego?


• ASO ma możliwość pomiaru tzw. punktów bazowych. Dzięki temu można sprawdzić, czy auto uczestniczyło w wypadku i jak mocno zostało uszkodzone jego podwozie i nadwozie.
• ASO dysponuje bardzo drogimi komputerami diagnostycznymi, umożliwiającymi tzw. głęboką diagnozę. Dzięki temu można sprawdzić, czy pojazd nie ma przekręconego przebiegu. Specjaliści wiedzą, że realny przebieg jest zapisywany nie tylko w pamięci komputera, ale również w pamięci wybranych sterowników. Można mieć zatem stuprocentową pewność, że auto ma właściwy, albo sfałszowany przebieg.
• Dobre wyposażenie ASO gwarantuje przeprowadzenie skutecznego testu systemów bezpieczeństwa (sterowników, airbagów, układów takich jak ABS i ESP). Specjaliści będą mogli też, bez obaw o uszkodzenie, zdjąć osłony poduszek, co pozwoli w stu procentach ustalić, czy pojazd nie ma wystrzelonych airbagów.
• Głęboka diagnostyka to także sprawdzenie właściwego stanu działania magistrali CAN i podłączonych do niej komputerów, sterujących np. pracą wyposażenia komfortowego.
• ASO może przeprowadzić kompletny test układu klimatyzacji, jeśli jest na wyposażeniu.
• W przypadku aut z silnikami diesla i z bezpośrednim wtryskiem paliwa, tylko specjalistyczny sprzęt pozwala na sprawdzenie stanu układu wtryskowego. A to szczególnie ważne, bo koszty jego naprawy idą w tysiące złotych.
Silniki diesla grupy PSA (Peugeot – Citroen) z rodziny HDi uznawane są za jedne z najlepszych na świecie. Ale tylko wtedy, gdy są odpowiednio serwisowane. A jeśli nie były – kolejny nabywca może mieć bardzo poważny problem.
• Rozkodowanie nr VIN pozwoli na porównanie wyposażenia kupowanego pojazdu z wyposażeniem fabrycznym, zamontowanym przez producenta auta.
• Sprawdzone zostaną parametry i stopień zużycia silnika (np. kompresja i szczelność), stan jego osprzętu (np. turbosprężarka, koło dwumasowe).
• Skontrolowany zostanie stan zawieszenia (np. pod kątem luzów i zużycia amortyzatorów), układu hamulcowego, układu kierowniczego i wszystkich innych.
• Sprawdzone zostaną wszelakie naloty korozji i uszkodzenia, które mogłoby w przyszłości spowodować jej ataki (źle przeprowadzone naprawy blacharsko – lakiernicze itd.).

Kupujący otrzyma dzięki temu dokładne i precyzyjne informacje o stanie technicznym swojego używanego Peugeota. I będzie wiedział, czy auto warto kupić, czy nie.
Dzięki dostępowi do bazy danych Peugeotów wyprodukowanych na całym świecie, katowickie ASO Peugeota będzie w stanie sprawdzić każde auto – krajowe i kupione w dowolnym kraju europejskim.

ZACHĘCAMY DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW MOTOREWII

REWIA czyli testy naszych motoryzacyjnych gwiazd

MOTOTECHNIKA

MOTOARTYKUŁY o interesujących samochodach

MOTOMILITARIA – samochody w służbie wojska

HUMOR I CIEKAWOSTKI

SAMOCHODY ŚWIATA

ZAPRASZAMY DO POLUBIENIA MOTOREWII W KANAŁACH SOCIAL MEDIA, GDZIE PUBLIKUJEMY DODATKOWO CIEKAWE ZDJĘCIA I FILMY

MOTOREWIA NA FACEBOOK

MOTOREWIA NA TWITTER

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA SERDECZNIE ZAPRASZA!

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się