Zakup używanego samochodu osobowego jest już właściwie normą i nikogo nie dziwi takie postępowanie Polaków. Dlaczego miałoby być inaczej w przypadku samochodów ciężarowych? Wśród nich można znaleźć ostatnio wiele perełek motoryzacyjnych, a niekiedy trafiają się na rynku wtórnym nawet prawie nowe ciężarówki w mocno obniżonej cenie. Dlaczego tak się dzieje?

Na rynku przybywa używanych ciężarówek

Wystarczy poszperać przez chwilę w internecie, wchodząc na takie strony jak na przykład Truck1, aby szybko przekonać się, że oferta ciężarówek używanych jest ogromna na rynku. Nic dziwnego, skoro pojazd w dobrym stanie i wcale nie taki stary można już nabyć za połowę ceny, jaką trzeba zapłacić za nową ciężarówkę. W ostatnich latach pojawia się coraz więcej ciężarówek poleasingowych lub pokontraktowych. Te ostatnio związane są z wynajmem długoterminowym, który bardzo popularny jest w Europie, a szczególnie w Niemczech. W Polsce ten sposób użytkowania samochodów również ma coraz więcej zwolenników. Najważniejsze jednak z punktu widzenia kupującego jest to, że firmy leasingowe i rent a car pozbywają się pojazdów po kontraktach, zasilając w ten sposób rynek wtórny. To ułatwia znalezienie atrakcyjnej oferty sprzedaży używanej ciężarówki.

By Alf van Beem - Own work, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=49674013

By Alf van Beem – Own work, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=49674013

Zakup używanej ciężarówki – co sprawdzić?

Coraz większy wybór pojazdów ciężarowych z drugiej ręki powinien cieszyć przedsiębiorców poszukujących tego rodzaju samochodów. Nie mogą oni jednak zapomnieć, że przed zakupem trzeba dokładnie sprawdzić ciężarówkę. Takie podejście może uchronić w przyszłości przed kosztownym remontem. To, co powinno zostać zweryfikowane, zależy oczywiście od rodzaju ciężarówki i jej wyposażenia. Poza tym, bez względu na model auta, należy zwrócić uwagę na stan silnika i sprawdzić jego działanie, gdy jest zimny, sprawdzić, czy nie ma wycieków. Ważny jest także przebieg ciężarówki. Jeśli na liczniku jest więcej niż 500 tys. kilometrów, lepiej poszukać innego pojazdu, bo z dużym prawdopodobieństwem ten egzemplarza wkrótce będzie musiał przejść generalny remont. Warto także postawić na ciężarówkę, która spełnia normę Euro V.

Ogłoszenia sprzedaży ciężarówek używanych z całej Europy można znaleźć na stronie https://www.truck1-pl.com/ciezarowki/wszystkie.

By Alf van Beem - Own work, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=49673779

By Alf van Beem – Own work, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=49673779

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

ZACHĘCAMY DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW MOTOREWII

REWIA czyli testy naszych motoryzacyjnych gwiazd

MOTOTECHNIKA

MOTOARTYKUŁY o interesujących samochodach

MOTOMILITARIA – samochody w służbie wojska

HUMOR I CIEKAWOSTKI

SAMOCHODY ŚWIATA

ZAPRASZAMY DO POLUBIENIA MOTOREWII W KANAŁACH SOCIAL MEDIA, GDZIE PUBLIKUJEMY DODATKOWO CIEKAWE ZDJĘCIA I FILMY

MOTOREWIA NA FACEBOOK

MOTOREWIA NA TWITTER

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA SERDECZNIE ZAPRASZA!

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się

About The Author

Niezależny redaktor, a może nawet i dziennikarz motoryzacyjny, niewpisujący się do ogólnego kanonu tego wesołego zawodu. Nie wszystko, co piszę, wszystkim się podoba, a ponieważ jestem niezależny, mogę pisać, co mi się podoba. Kocham motoryzację i dlatego o niej piszę. Brzydzę się „dziennikarstwem motoryzacyjnym”, które polega głównie na skracaniu gotowych newsów, przychodzących z działów PR importerów samochodów. Gdzie jeszcze można mnie przeczytać? Na Motointegrator (mi.eu - poradniki), w portalu Autofakty.pl, na Allegro.pl (nic nie sprzedaję – dział: motoryzacja – poradniki), a także w wielu artykułach poradnikowych, reklamowych i content marketingowych, pisanych dla kilku cenionych marek. Jest mi niezwykle miło, że odwiedzacie Państwo moją stronę. Kontakt: redakcja@motorewia.pl