Samochód rodzinny nie musi wyglądać jak autobus, może być ładny i mało awaryjny. Wcale nie trzeba słuchać szwagra, który na słowa „samochód rodzinny” zachłyśnie się herbatą, otrze wąsy i krzyknie – tylko Scenic! Naszym zdaniem znacznie lepszą propozycją jest TOYOTA COROLLA VERSO II.

TOYOTA COROLLA VERSO to auto o bardzo ciekawej linii nadwozia, do tego mało awaryjne i wygodne. Trzeba jedynie pamiętać o jednej podstawowej zasadzie, do której czytelnicy Motorewii już się z pewnością przyzwyczaili – omijać VERSO z silnikami Diesla z daleka.

By Matthias93 - Praca własna, CC BY-SA 3.0, httpss://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4306090

By Matthias93 – Praca własna, CC BY-SA 3.0, httpss://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4306090

Od tego się zaczęło

TOYOTA COROLLA VERSO II powstała na płycie podłogowej bardzo udanej COROLLI w wersji E12, o której już pisaliśmy na naszych łamach. Auto zadebiutowało w 2004 roku i było produkowane do 2010 roku. Samochód był produkowany w standardowej wersji pięcioosobowej a nawet w siedmioosobowej, w której jednak można było na tylnym rzędzie foteli przetransportować co najwyżej dwoje dzieci. Na uwagę zasługuje także kolejna ważna rzecz przy wyborze samochodu rodzinnego – najwyższy stopień bezpieczeństwa, potwierdzony uzyskaniem pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP.

TOYOTA COROLLA VERSO II ma 437 cm długości, 177 cm szerokości i 166 cm wysokości. Rozstaw osi mierzy 275 cm, a masa własna (zależna od wersji silnikowej) zawiera się pomiędzy 1400 a 1500 kg. Także pojemność bagażnika powinna być wystarczająca dla typowej rodziny. Standardowo to 423 litry, a po złożeniu tylnej kanapy – 1563 litry.

By Matthias93 - Praca własna, CC BY-SA 3.0, httpss://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4427153

By Matthias93 – Praca własna, CC BY-SA 3.0, httpss://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4427153

Rodzinna, ale ładna

Typowe samochody rodzinne raczej nie należą do zbyt urodziwych. W tym przypadku jest jednak inaczej. TOYOTA COROLLA VERSO II ma bardzo ciekawą linię nadwozia. Jest ono nowoczesne i dynamiczne, nawet pomimo dużej wysokości nadwozia. Wszystko przez to, że samochód nie wygląda jak pokraka na zbyt małych kołach, a szereg elementów stylistycznych idealnie składa się w spójną całość. Ładny przód to zasługa śmiało zaprojektowanych reflektorów i całkiem zgrabnego zderzaka a także dużej przedniej szyby pochylonej pod dość dużym kątem. Linia boczna także jest bardzo ciekawa, to zasługa podkreślonych nadkoli, ładnie poprowadzonej linii okien i ciekawego przetłoczenia w dolnej części drzwi, które faliście unosi się ku górze. Z tyłu samochodu pierwsze skrzypce grają bardzo atrakcyjne lampy, pomimo upływu lat, dalej prezentujące się bardzo nowocześnie.

By Jamiroo - Salon automovil barcelona 2007, Domena publiczna, httpss://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2225759

By Jamiroo – Salon automovil barcelona 2007, Domena publiczna, httpss://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2225759

Wnętrze przyjemne i funkcjonalne

Pomimo tego, że auto bazuje na COROLLI, ma diametralnie inną deskę rozdzielczą. Wygląda ona bardzo ciekawe, ze względu na oryginalny kształt kierownicy, ciekawie rozmieszczone zegary na desce rozdzielczej a także ze względu na świetnie i oryginalnie zabudowaną konsolę środkową. Wielbiciele samochodów japońskich nie będą zawiedzeni – przejrzystość i funkcjonalność są tu na najwyższym poziomie. Dość wysoko umieszczona jest dźwignia zmiany biegów, ale można się do tego przyzwyczaić.

Wykończenie wnętrza jest typowe dla poziomu kompaktu, bez cudów, ale nie ma na co narzekać. To samo dotyczy komfortu a także ilości miejsca. Oczywiście, że dominują tu tworzywa, ale nie są one najgorszej jakości, jeśli poświęci im się odrobinę troski, to wnętrze auta będzie się prezentować naprawdę świetnie.

Auto ma proste zawieszenie, jak w typowej COROLLI. Jest ono trwałe, tanie w naprawie i przede wszystkim, całkiem nieźle tłumi nierówności.

By Matthias93 - Praca własna, CC BY-SA 3.0, httpss://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4306091

By Matthias93 – Praca własna, CC BY-SA 3.0, httpss://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4306091

Napęd

Samochód był oferowany z dwiema jednostkami napędowymi, obie wyposażono w system zmiennych faz rozrządu VVT – i. Zarówno mniejsza, o pojemności 1.6 l i mocy 110 KM, jak i większa o pojemności 1.8 l i mocy 129 KM, są godne polecenia. Obie wyposażono w bezobsługowy łańcuch rozrządu i przy prawidłowej eksploatacji (między innymi dbanie o wysoki poziom oleju silnikowego) jest to łańcuch faktycznie BEZOBSŁUGOWY, wytrzymujący przebieg nawet 400 tysięcy kilometrów. Silniki są naprawdę świetne, trzeba pamiętać o tym, aby wymieniać w nich regularnie filtry, świece i olej. Po przekroczeniu ok. 200 tys. km przychodzi czas na wymianę cewek zapłonowych w ilości 4 sztuk. Jedna oryginalna, taka jak na pierwszy montaż, kosztuje ok. 600 zł, ale można kupić tańsze, nawet za ok. 150 zł sztuka. Poza tym po przekroczeniu 200 tysięcy z pewnością pojawi się także problem z katalizatorem, albo z katalizatorami, objawiający się wydawaniem dziwnych odgłosów na biegu jałowym i zapalaniem się check engine przy większych prędkościach. Trzeba też pamiętać o regulacji luzu zaworowego.

Manualne skrzynie biegów także są bardzo trwałe i bezawaryjne, pod jednym warunkiem – po każdych 100 tysiącach trzeba w nich wymienić olej przekładniowy.

Awarie

Wybór auta z silnikiem benzynowym gwarantuje pełne zadowolenie z zakupu TOYOTY COROLLI VERSO II. To auto nie ma żadnych typowych wad. Jest to jeden z niewielu dostępnych na rynku modeli, które są wykonane z właściwą precyzją i dbałością.

Wszystko oczywiście zależy także od tego, czy kupiony samochód będzie faktycznie bezwypadkowy i od tego, jak poprzedni właściciel dbał o auto. Jeśli jednak uda się trafić na egzemplarz bezwypadkowy i zadbany, to z pewnością będzie on służył przez długie lata.

By I, Matio, CC BY-SA 3.0, httpss://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2515954

By I, Matio, CC BY-SA 3.0, httpss://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=2515954

MENU

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL ZAPRASZA DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW

MAGAZYN MOTORYZACYJNY – ciekawe artykuły o samochodach i motoryzacji

TECHNIKA MOTORYZACYJNA – poradniki motoryzacyjne. Jak serwisować, jak naprawiać, jak rozpoznać awarie?

TESTY SAMOCHODÓW – czyli rewia motoryzacyjnych gwiazd (testy samochodów nowych i testy samochodów używanych

ELEKTROMOBILNOŚĆ i SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – prawda o elektrycznych wynalazkach

MOTORYZACJA I POLITYKA – w jaki sposób współczesna polityka wpływa na motoryzację, kierowców, sposób eksploatacji i produkcję samochodów.

AKCESORIA MOTORYZACYJNE– narzędzia, wideorejestratory, kamery, mierniki, czujniki!

SAMOCHODY ŚWIATA – jakie, zupełnie nieznane w Polsce samochody, produkowane są w innych krajach?

DOKUMENTY, UBEZPIECZENIA SAMOCHODOWE, REJESTRACJA I WYREJESTROWANIE

HUMOR I CIEKAWOSTKI, FELIETONY MOTORYZACYJNE – lekko i z humorem

MOTOCYKLE I JEDNOŚLADY

MOTOMILITARIA CZYLI MOTORYZACJA I WOJSKO

SLOW DRIVING – PODRÓŻE SAMOCHODEM PO POLSCE

WALKA Z KOROZJĄ – czyli bitwy toczone z największym wrogiem samochodów

ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO POLUBIENIA MOTOREWIA.PL NA FACEBOOK I MOTOREWIA.PL NA TWITTER

CHCESZ SKOMENTOWAĆ NASZ ARTYKUŁ? NAPISAĆ SZCZERZE, CO O NIM MYŚLISZ?

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA.PL – POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

Podziel się