Dla prawdziwych wielbicieli samochodów ważne są nie tylko premiery w salonach czy artykuły, traktujące o używanych pojazdach. Dla nich ważną i ciekawą rzeczą są także filmy, w których samochód jest bohaterem, niemalże na równi z aktorem, grającym główną rolę.

Takim właśnie filmem jest „The Rover”.

Bezkresne pustynie Australii, którą dotknął ekonomiczny upadek i strach ludzi, którzy zamieniają swoje domy w warownie, bojąc się przybyszy nie wiadomo skąd. Film przedstawia świat nie aż tak upadły, jak w filmie „Mad Max”, świat w filmie „The Rover” bardzo przypomina nasz, obecny, ale pozbawiony zasad, moralności i jakiejkolwiek nadziei na lepsze jutro.

The_Rover-2013

Głównym bohaterem jest człowiek znikąd, mający tylko samochód i tajemniczy ładunek w bagażniku, który nie ma jakiejkolwiek wartości materialnej, ale ma za to niesamowitą wartość sentymentalną, wartość, o której w tym chorym świecie już prawie nikt nie pamięta…

Człowiek, który kiedyś popełnił straszliwą zbrodnię, a dziś ucieka przed nią, przemierzając bezkresną pustynię.

W czasie odpoczynku w barze, w którym grająca muzyka przypomina brzdąkanie pijanego mnicha na nędznej gitarce, na drodze pojawia się trzech przestępców. Kilka godzin wcześniej zaatakowali oni bazę wojskową a teraz uciekają. Porzucają swojego pickupa, który ugrzązł przy drodze i kradną bohaterowi jego samochód.

Wtedy właśnie pojawia się charakterystyczny dla wielu filmów akcji motyw zemsty, tym razem za kradzież jednej z ostatnich rzeczy, która łączyła bohatera z dawnym światem. Zaczyna się pościg, za złoczyńcami, poprzez świat zamieszkały przez ludzi, przypominających lunatyków…

Tłem filmu są depresyjne, duszne, dołujące krajobrazy, potęgujące brud pokazanego w nim świata. Nie ma tu też miejsca na wątki poboczne, jest tylko bohater, jego ukradziony samochód, lekko niepełnosprawny umysłowo brat jednego ze złodziei…

Źródło:  http://www.imcdb.org/

Źródło: http://www.imdb.org/

Reszta jest tylko tłem dla zemsty i odzyskania tajemniczej zawartości bagażnika.

Holden Commodore VE – powód zemsty

Holden Commodore VE - Autor OSX

Holden Commodore VE – Autor OSX

Dziwaczne pojazdy z filmu „Mad Max”, przeogromne australijskie tiry, zwane pociągami autostradowymi, Hummery, stary Land Rover Defender – takie auta kojarzą się z paskudnym, światem ukazanym w filmie. Piękny Holden Commodore VE,  którego uroda mocno kontrastuje z wyjątkowo obrzydliwym krajobrazem, jaki przedstawiono w filmie, wręcz nie pasuje do przedstawionej tu rzeczywistości.

Holden Commodore to auto produkowane w Australii przez koncern General Motors. Pierwsza generacja auta ujrzała światło dzienne w 1978 roku.

Holden Commodore - autor OSX

Holden Commodore – autor OSX

Auto, wykorzystywane w filmie „The Rover” to przedostatnia wersja VE (najnowsza oznaczona jest jako VF), produkowana od 3006 do 2013 roku. W filmie wykorzystywany był pojazd w czterodrzwiowej wersji sedan, ale oprócz niej Holden Commodore produkowany jest także jako dwudrzwiowe „coupe użytkowe” tzw. UTE (typowy dla Australii i Nowej Zelandii pojazd, który ma przód i przednią część kabiny jak w typowym aucie kompaktowym, natomiast reszta auta to pomieszczenie bagażowe, przypominające pickupa) oraz jako pięciodrzwiowe kombi.

Holden Commodore UTE - autor OSX

Holden Commodore UTE – autor OSX

Konstrukcja samochodu oparta została o płytę podłogową GM Zeta (którą wykorzystują także inne pojazdy tego koncernu – np. Chevrolety Camaro i Caprice).

Pod maską Holdena Commodore można znaleźć potężne silniki benzynowe, które w niczym nie przypominają downsizingowych wynalazków z Europy. Commodore VE może być uzbrojony następujące silniki:

 3.0 l V6 o mocy 248 KM, współpracujący z sześciobiegowym automatem
 3.6 l V6 o mocy 280 KM, współpracujący z sześciobiegowym automatem lub z sześciobiegową skrzynią manualną
 6.0 l V8 o mocy 360 KM. współpracujący z sześciobiegowym automatem lub z sześciobiegową skrzynią manualną

commodoreengine

Rodzimi fani zagazowywania aut z radością przyjmą fakt, że Commodore VE może być wyposażony w fabryczną instalację LPG, która współpracuje z silnikiem 3.6 L (w tej konfiguracji ma 240 KM). Samochód średnio zużywa 11.5l LPG na 100km.

Ile spalają wersje benzynowe? Trzylitrowy silnik potrzebuje średnio ok. 8,3l/100km, 3.6 litrowy – ok 9 litrów, a sześciolitrowy potwór zużywa 11.5l/100km.

Sedan mierzy 4,966 mm długości, 1,898 mm szerokości oraz 1,471 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2915 mm. Auto, zależnie od wersji napędu, waży od 1622 do 1780 kg.

Holden Commodore VE posiada również bogate wyposażenie wewnętrzne, które obejmuje między innymi ekran wielofunkcyjny w konsoli centralnej (o przekątnej od 6.5 do 8 cali), służący do sterowania nawigacją, klimatyzacją, systemem multimedialnym i szeregiem innych funkcji. Ponadto na wyposażeniu znajdują się światła z diodami LED, systemy wspomagające pracę kierowcy i szereg systemów bezpieczeństwa, które obejmują między innymi sześć poduszek powietrznych, system kontroli trakcji ABS i ESP.

W aucie stosowane są szesnasto i dziewiętnasto calowe felgi aluminiowe.

Holden Commodore VE - Autor Stephen Edgar

Holden Commodore VE – Autor Stephen Edgar

Film „The Rover”

Produkcja: Australia / USA 2014
Reżyseria: David Michod
W rolach głównych: Guy Pearce, Robert Pattison

Zdjęcia wykorzystane w artykule: 

1.plakat filmowy – licencja Wikipedia Commons

2.screen z filmu – imdb.org

Zobacz także:

Motoartykuły – Nasze artykuły o ciekawych samochodach
Premiery – Nowości w salonach  
Wiadomości – Ciekawe informacje ze świata motoryzacji
Humor i Ciekawostki – Humor motoryzacyjny oraz ciekawostki ze świata samochodów

Portal Motoryzacyjny Motorewia serdecznie zaprasza!

Podziel się