W jednym z szeregu poczytnych artykułów, duży serwis motoryzacyjny, należący do grupy Agora (świecącego jasno kaganka oświaty w faszystowskiej Polsce), postanowił nauczyć miejscowych Papuasów odpowiedniej obsługi ręcznej skrzyni biegów. Tekst zawierał naprawdę sporo przydatnych informacji. Niestety, na koniec, kiedy zastosowaliśmy się do porad, wyszło nam coś bardzo brzydkiego…

„Gazeta Wyborcza” oraz związane z nią media od lat prowadzą misję, mającą na celu nauczenie miejscowego pospólstwa odrobiny kultury. Typowy Polak wstaje rano zły na cały świat, nie myje się, je śmierdzące, niezdrowe parówki, albo inny wynalazek tubylczej kuchni, a potem, zamiast wsiąść na rower, porusza się swoim trującym, dwudziestoletnim blacho smrodem w stronę centrum miasta, trując powietrze, zajmując pas ruchu, blokując centrum miasta i podwyższając statystyki CEPIK, dotyczące wieku aut. I do tego gad jeden wcale się nie wstydzi.

A powinien! Ma najstarszy samochód w Europie, nie chce przyjmować uchodźców, nie stosuje zdrowego trybu życia, krzywo patrzy na sąsiada, którego podejrzewa o inną orientację, ubiera się jak totalny burak, nie potrafi odpowiednio defekować (tak, tak, taki poradnik też był), nie wie nic o okresie swojej ukochanej, którą pierze bez litości, za nic ma autorytety i nie ma zamiary przepraszać za winy przodków (myśmy mordowali!). I jeszcze faszysta jeden, na defiladę pójdzie, albo wywiesi flagę z orłem, jakby mu czekoladowy raz do roku nie wystarczył!

To może teraz w końcu nauczy się choć odpowiednio zmieniać biegi w ręcznej skrzyni swojego blachsmrodu, żeby choć tego nie zepsuć.

No dobrze, to będziemy cytować.

Na początek poważne ostrzeżenie.

„Niektórzy wychodzą z założenia, że możliwa jest też zmiana biegów bez sprzęgła”

Tak, przypominamy, tekst dotyczy ręcznej skrzyni. I jak tu nie powiedzieć, że traktują nas jak Papuasów, którzy wczoraj jeszcze biegali w przykusej spódniczce po dżungli, a dziś (oczywiście, dzięki dobrodziejstwu Unii Europejskiej) jeżdżą własnym autem?

Jak to napisał pewien szanowny komentujący – „sprzęgło opada”.

Uczmy się. Cytaty:

Aby skutecznie i bezpiecznie dla skrzyni zmienić bieg z 1 na 2, z 3 na 4 i z 5 na 6, należy delikatnie chwycić szczyt lewarka lekko zgiętą dłonią i wykonać szybki ruch do tyłu”

„Niepotrzebne usztywnianie nadgarstka wymusi użycie większej siły i nie przełoży się na szybkość”

Gdy już ochłonęliśmy i nauczyliśmy się, że drążek zmiany biegów to nie jest część od kombajnu i trzeba mieć do niej odpowiednie podejście (kocie ruchy, giętkość nadgarstka, odpowiednia szybkość ruchów), możemy nauczyć się redukcji. Teraz będzie bez trzymanki.

jak redukować bieg

No to zrobimy test.

1. Rozluźniamy się. Mięśnie muszą być zrelaksowane, ale gotowe do walki. Coś jak u geparda, który leży sobie na drzewie, ale jak coś przebiegnie pod nim, to ruszy w pościg jak rakieta.
2. Nakrywamy górną część dźwigni lekko zgiętej dłoni
3. Wykonujemy płynny ruch w linii prostej
4. Opieramy na lewarku środek dłoni, ugniatamy nadgarstek
5. Rozcapierzamy palce ku górze
6. Kontrolujemy ramię!

Co nam wyszło?

siegtom

A Państwu?

Linku do artykułu nie podajemy, bo nie będziemy linkować do medium, którego wyjątkowo nie lubimy.

Tytuł oryginalnego artykułu: „Jak prawidłowo zmieniać biegi w ręcznej skrzyni? Te błędy mogą doprowadzić do zniszczenia mechanizmu”

 

W zdecydowanej większości przypadków nie należy śmiać się z tego, co ludzie tworzą. To fajnie, że ktoś coś pisze, rysuje, nagrywa, buduje, tworzy, komponuje. Że ma pasję. Że coś robi. Niektórym się uda osiągnąć duży sukces. Większość go nie osiągnie, ale przynajmniej spróbuje, zrobi coś dla siebie, rozszerzy swoje horyzonty.
To warte docenienia w czasach, w których większość ludzi to korporacyjne roboty, które nie potrafią nic zrobić samemu i nic w życiu samodzielnie nie stworzą.
Jednakże powyższe wypociny musiały przejść przez wiele rąk i wiele par oczu, jak to w dużej redakcji, nim zostały opublikowane. I naprawdę, nasuwa się pytanie, czy oni tam mają nas za idiotów?
Jeśli ktoś podejmie wyzwanie, poświęci swój cenny czas i przeczyta kilka „artykułów” związanych z mediami tejże korporacji medialnej (nie tylko o motoryzacji, także o polityce, czy gospodarce), to niestety, może dojść do wniosku, że tak.

Oto medium, które tak zaciekle wszystkich wokół wyzywa od rasistów i faszystów, antysemitów itd., które żąda tolerancji, oburza się i poucza, toleruje takie oto kwiatki.

gazeta komentarze

Cóż, bo wicie, motłochu, waszych krytykować można, a naszych – nie.
Bo wasi to nawet ręcznej skrzyni biegów obsługiwać nie potrafią…

Jeśli artykuł się Państwu podobał, prosimy o udostępnianie

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ

ZACHĘCAMY DO ODWIEDZENIA INNYCH DZIAŁÓW MOTOREWII

REWIA czyli testy naszych motoryzacyjnych gwiazd

MOTOTECHNIKA

MOTOARTYKUŁY o interesujących samochodach

MOTOMILITARIA – samochody w służbie wojska

HUMOR I CIEKAWOSTKI

SAMOCHODY ŚWIATA

ZAPRASZAMY DO POLUBIENIA MOTOREWII W KANAŁACH SOCIAL MEDIA, GDZIE PUBLIKUJEMY DODATKOWO CIEKAWE ZDJĘCIA I FILMY

MOTOREWIA NA FACEBOOK

MOTOREWIA NA TWITTER

PORTAL MOTORYZACYJNY MOTOREWIA SERDECZNIE ZAPRASZA!

POWRÓT NA STRONĘ GŁÓWNĄ